Jesteś tutaj: HomeUncategorised

CZTERY STYPENDIA IKEA FAMILY DLA ZDOLNYCH UCZNIÓW

fundkiolajaikea 

 

 

 

 

Gratulujemy 4 uczniom naszej Szkoły, którzy w tym roku szkolnym otrzymali stypendium finansowe w ramach programu IKEA FAMILY. 

Lista stypendystów programu stypendialnego IKEA FAMILY:

Czytaj więcej...

Pastisz i jego uczniowskie realizacje

Pastisz- odmiana stylizacji, utwór powstały jako świadome naśladownictwo konkretnego autora, dzieła, epoki. W pastiszu charakterystyczne cechy stylu danego autora czy utworu zostają świadomie przejaskrawione, aby go ośmieszyć.

A oto próby stworzenia pastiszu Adama Mickiewicza przez naszych uczniów:

                                     

                                      Jakub Zarzycki 3T

                                               "Racjonalność"

                                   "Słuchaj dzieweczko! Ona nie słucha"

                                   Próbuje przytulić nieistniejącego ducha

                                   "Coś niby chwyta, coś niby trzyma"

                                   Choć nikt inny tego nie zobaczy oczyma

                                   "Słuchaj dzieweczko!"

                                   -Ona nie może-

                                   Bo tu, gdzie stoi jej łóżeczko,

                                   Zjawę widzi od dwóch lat co dzień o tej porze

                                   "To Ty Jasieńko?

                                   Ach! I po śmierci kocha!"

                                   Szepcze Karusia cichuteńko

                                   I co dzień tak szlocha

                                   Skupiły krzyki ludu gromadę

                                   "Mówcie za Jasieńka pacierze"

                                   I rozpoczynają modlitewną roszadę

                                   A ja siedzę cicho, chociaż nie wierzę.

                                   Lecz z tłumu wyrwał się mądry, uczony

                                   I krzyknął wśród zgiełku

                                   "Nic tu nie ma, co za zabobony

                                   Zaufać musicie mojemu szkiełku!"

                                   "Ja ufam i sam nie wierzę"

                                   Rzekłem ośmielony jego osobą

                                   "I cenną radę wam powierzę

                                   To co wy wiarą, ja nazywam chorobą.

                                   Dziewczyna żyje przeszłością,

                                   Cień swego kochanka widzi w każdej iskierce,

                                   I choć możecie to nazwać bezdusznością,

                                   Na przyszłość winniście gotować swe serce"

                                      Adam Sadowski 3T
                                   „Miej serce i patrzaj w rozum”

                                   Słuchaj, dziewieczko!

                                   - Ona nie słucha –

                                   Biega, skacze, nadstawia ucha,
                                   Choć wokół nie ma żywego ducha.

                                   „To ty kochany? Ty Jasieńku?

                                   Ukaż się, niech zobaczę twe lica!

                                   Bez ciebie umieram po kawaleńku,

                                   Bez ciebie konam za życia!”

                                   Zebrała się wokół gromada przejęta,
                                   Do pacierza ręce złożyli,

                                   „Patrzcie! Duch Karusię opętał!”

                                   Wszyscy chórem prawili.

                                   Wyszedł starzec przed gawiedź,

                                   Głowę miał siwą jak popiół,

                                   „Rozum jej mętny jak zamieć,

                                   Musiała połknąć opium.

                                   Ufajcie memu szkiełku i oku,

                                   Nic tu nie widzę dokoła,

                                   Głupstwa gadacie, że tuż po zmroku,
                                   Karusia chce spotkać upiora!

                                   Ja wam rzeknę, a wierzyć mi musicie,
                                   Ona po stracie kochanka,
                                   Lekarza potrzebuje, co wróci jej życie,
                                   Lekarstwa musi być pełna szklanka.

                                   Prawdą jest, że współczucia wymaga,
                                   Tutaj modlitwa może pomóc,
                                   Ale zdrowy rozsądek to życia podstawa,
                                   Dlatego miej serce i patrzaj w rozum.”

Dolnośląskie Targi Zawodów Przyszłości

002W piątek, 9.10  klasa II E oraz uczniowie reprezentujący projekty badawcze  wzięli udział w Dolnośląskich Targach Zawodów Przyszłości, Innowacji i Eksportu w Jeleniej Górze. Targi te miały na celu promocję polskiej produkcji, innowacyjności w przemyśle oraz podniesienie rangi kształcenia zawodowego. Wśród kilkudziesięciu wystawców znalazły się przedsiębiorstwa z wałbrzyskiej, kamiennogórskiej i legnickiej strefy ekonomicznej, przedstawiciele Klastra Edukacyjnego „INVEST in EDU” (którego członkiem jest również nasza szkoła) oraz wybrane szkoły zawodowe z okolicy.

 

Czytaj więcej...

Chrzest pierwszoklasistów

11 września bieżącego roku klasy pierwsze razem z wychowawcami wyjechały do Kraszowic, aby stamtąd wrócić pontonami do Bolesławca.
Przed godziną ósmą zebraliśmy się pod szkołą, aby chwilę potem dwoma autobusami wyruszyć w nieznanym kierunku. Jechaliśmy kilkanaście kilometrów. Gdy dotarliśmy w pobliże rzeki Bóbr ustawiono nas w czwórki i poinstruowano, jak nie zatopić siebie i pontonu. Zostaliśmy zaopatrzeni w kapoki oraz wodę (jakby później było jej mało w pontonach). Podzielono nas na grupy, każdy powstały zespół wziął swój ponton i ruszył do rzeki Bóbr. W rzece ponownie nas przegrupowano i przydzielono nam instruktorów.
 

Czytaj więcej...

Pierwsze spotkanie w ramach nowego projektu Ersamus+

DSCN2147Jak już informowaliśmy we wcześniejszym artykule, rozpoczęliśmy pracę nad nowym projektem w ramach programu Erasmus+.

Nauczyciele pani Izabela Zdunek-Głowacka i pan Marcin Woźniak właśnie wrócili z Włoch, z pierwszego organizacyjnego spotkania, które odbyło się w dniach 24. – 27.09. 2015r. w malowniczej, położonej nad Adriatykiem Anconie.

Czytaj więcej...

II edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Sporcie i Zdrowiu

logo igrzyskCelem Olimpiady jest popularyzacja wiedzy o sporcie w zakresie jej historii,
znajomości podstawowych przepisów i zasad poszczególnych dyscyplin sportu,
upowszechnianie zasad olimpizmu, idei, kultury Olimpijskiej oraz aktywizowanie uczniów szkół ponadgimnazjalnych do zgłębiania wiedzy o sporcie oraz zdiagnozowanie stanu wiedzy wśród uczniów na szczeblu całego Kraju.

Czytaj więcej...

STYPENDIUM IKEA FAMILY

ikeaswiety mikolajNasza szkoła kolejny raz zakwalifikowała się do elitarnej grupy korzystającej z Funduszu Stypendialnego IKEA FAMILY (przy współpracy Fundacji św. Mikołaja). Aby otrzymać stypendium finansowe, należy spełnić następujące warunki:

Czytaj więcej...

Co wiemy o agresji 17 września 1939 roku?

Współpraca pedagoga z instytucjami

 Współpraca pedagoga z instytucjami

W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z takimi placówkami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły, jak:

  1. Współpraca z Sądem  Rodzinnym , Prokuraturą i kuratorami społecznymi i zawodowymi
    • Podnoszenie  efektywności oddziaływań wychowawczych wobec uczniów, często motywując ich do nauki, realizacji obowiązku szkolnego.
    • Stawianie  jasno określonych wymagań a w przypadku nie wywiązywania się   z nich ukazanie konsekwencji i metod ich egzekwowania.
    • Uświadomienie  uczniom, że agresji i przemocy domowej można się przeciwstawić przez poinformowanie odpowiednich instytucji
  2. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Bolesławcu
    • Młodzież szkolna zapoznawana jest z konsekwencjami prawnymi nieprzemyślanych zachowań. Uczniowie mają możliwość zadawania pytań, a wiele informacji jest dla nich czymś nowym, wcześniej nieznanym.
    • Często też w przypadku podejrzenia używania lub rozprowadzania środków odurzających przez uczniów naszej szkoły lub w przypadku zachowań agresywnych, zastraszania lub wymuszania informujemy policję o swoich spostrzeżeniach lub zaistniałej sytuacji, prosząc o interwencję lub bliższe przyjrzenie się danej sprawie.
  3. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu polega na:
    • Stałym, okresowym przedstawianiu sytuacji dydaktycznej i wychowawczej uczniów z rodzin zastępczych.
    • Przekazywanie na bieżąco informacji do PCPR w sytuacji pojawienia się nieprawidłowości opiekuńczo-wychowawczych w rodzinach zastępczych, problemów wychowawczych i edukacyjnych u młodzieży umieszczonych w rodzinach zastępczych, oraz zaistnienia potrzeb  w zakresie objęcia rodziny  pomocą psychologiczną, prawną i społeczną.
  4. Polskim Czerwonym Krzyżem o/Bolesławiec
    • Założenie i stała opieka merytoryczna i organizacyjna Szkolnego Koła PCK.
    • Organizacja spotkań i prelekcji z pracownikiem PCK.
  5. Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Bolesławcu i Komitetem Ochrony Praw Dziecka
    • Konsultowania uczniów, którzy czują się zagrożeni i bezradni wobec agresji i przemocy domowej.
  6. Współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Bolesławca ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    • Konsultowanie własnych działań wychowawczych  o profilu antyalkoholowym.
    • Wypożyczanie materiałów edukacyjnych i innych pomocy do działań profilaktycznych.
    • Umożliwienie członkom rodzin naszych uczniów uczestniczenia w mityngach Ruchu Anonimowych Alkoholików.
  7. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bolesławcu i Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Bolesławcu
    • Systematyczne uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez dyrektora Poradni.
    • Bieżące i systematyczne konsultowanie z pracownikami PP-P trudnych spraw wychowawczych.
    • Kierowanie na badania psychologiczno-pedagogiczne uczniów z problemami: dydaktycznymi i wychowawczymi.
    • Konsultowanie uczniów naszej szkoły w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży.
  8. Współpraca z Wydziałem Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bolesławcu polega na:
    • Pozyskiwaniu materiałów na temat zapobiegania nałogowi palenia tytoniu (plakaty, kasety video, ulotki).
    • Korzystaniu z poradnictwa metodycznego i wypożyczaniu na potrzeby prowadzonych działań edukacyjnych, pomocy poglądowych, niezbędnych w realizacji zadań z zakresu edukacji prozdrowotnej na terenie szkoły.
  9. Współpraca z Doradcą Zawodowym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Centrum Informacji Zawodowej
    • Zorganizowanie dla uczniów klas III i  II zajęć z orientacji zawodowej, prowadzonych przez pracownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, doradcę zawodowego.
    • Konsultacje w zakresie  doradztwa indywidualnego uczniów z grup dyspanseryjnych pod kątem wyboru właściwej ścieżki kariery zawodowej.
  10. Współpraca z MOPS i GOPS
    • Stały kontakt z MOPS i GOPS sprzyja wymianie informacji na temat sytuacji materialnej i wychowawczej uczniów i ich rodzin, co z kolei jest dla mnie ważne w pracy z uczniem i jego rodziną.

Zadania pedagoga szkolnego

 Zadania pedagoga szkolnego

 

Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 roku:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Strona 90 z 112

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 61 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony