Jesteś tutaj: HomePedagogUncategorisedWspółpraca pedagoga z instytucjami

Współpraca pedagoga z instytucjami

 Współpraca pedagoga z instytucjami

W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z takimi placówkami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły, jak:

  1. Współpraca z Sądem  Rodzinnym , Prokuraturą i kuratorami społecznymi i zawodowymi
    • Podnoszenie  efektywności oddziaływań wychowawczych wobec uczniów, często motywując ich do nauki, realizacji obowiązku szkolnego.
    • Stawianie  jasno określonych wymagań a w przypadku nie wywiązywania się   z nich ukazanie konsekwencji i metod ich egzekwowania.
    • Uświadomienie  uczniom, że agresji i przemocy domowej można się przeciwstawić przez poinformowanie odpowiednich instytucji
  2. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Bolesławcu
    • Młodzież szkolna zapoznawana jest z konsekwencjami prawnymi nieprzemyślanych zachowań. Uczniowie mają możliwość zadawania pytań, a wiele informacji jest dla nich czymś nowym, wcześniej nieznanym.
    • Często też w przypadku podejrzenia używania lub rozprowadzania środków odurzających przez uczniów naszej szkoły lub w przypadku zachowań agresywnych, zastraszania lub wymuszania informujemy policję o swoich spostrzeżeniach lub zaistniałej sytuacji, prosząc o interwencję lub bliższe przyjrzenie się danej sprawie.
  3. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu polega na:
    • Stałym, okresowym przedstawianiu sytuacji dydaktycznej i wychowawczej uczniów z rodzin zastępczych.
    • Przekazywanie na bieżąco informacji do PCPR w sytuacji pojawienia się nieprawidłowości opiekuńczo-wychowawczych w rodzinach zastępczych, problemów wychowawczych i edukacyjnych u młodzieży umieszczonych w rodzinach zastępczych, oraz zaistnienia potrzeb  w zakresie objęcia rodziny  pomocą psychologiczną, prawną i społeczną.
  4. Polskim Czerwonym Krzyżem o/Bolesławiec
    • Założenie i stała opieka merytoryczna i organizacyjna Szkolnego Koła PCK.
    • Organizacja spotkań i prelekcji z pracownikiem PCK.
  5. Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Bolesławcu i Komitetem Ochrony Praw Dziecka
    • Konsultowania uczniów, którzy czują się zagrożeni i bezradni wobec agresji i przemocy domowej.
  6. Współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Bolesławca ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    • Konsultowanie własnych działań wychowawczych  o profilu antyalkoholowym.
    • Wypożyczanie materiałów edukacyjnych i innych pomocy do działań profilaktycznych.
    • Umożliwienie członkom rodzin naszych uczniów uczestniczenia w mityngach Ruchu Anonimowych Alkoholików.
  7. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bolesławcu i Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Bolesławcu
    • Systematyczne uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez dyrektora Poradni.
    • Bieżące i systematyczne konsultowanie z pracownikami PP-P trudnych spraw wychowawczych.
    • Kierowanie na badania psychologiczno-pedagogiczne uczniów z problemami: dydaktycznymi i wychowawczymi.
    • Konsultowanie uczniów naszej szkoły w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży.
  8. Współpraca z Wydziałem Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bolesławcu polega na:
    • Pozyskiwaniu materiałów na temat zapobiegania nałogowi palenia tytoniu (plakaty, kasety video, ulotki).
    • Korzystaniu z poradnictwa metodycznego i wypożyczaniu na potrzeby prowadzonych działań edukacyjnych, pomocy poglądowych, niezbędnych w realizacji zadań z zakresu edukacji prozdrowotnej na terenie szkoły.
  9. Współpraca z Doradcą Zawodowym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Centrum Informacji Zawodowej
    • Zorganizowanie dla uczniów klas III i  II zajęć z orientacji zawodowej, prowadzonych przez pracownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, doradcę zawodowego.
    • Konsultacje w zakresie  doradztwa indywidualnego uczniów z grup dyspanseryjnych pod kątem wyboru właściwej ścieżki kariery zawodowej.
  10. Współpraca z MOPS i GOPS
    • Stały kontakt z MOPS i GOPS sprzyja wymianie informacji na temat sytuacji materialnej i wychowawczej uczniów i ich rodzin, co z kolei jest dla mnie ważne w pracy z uczniem i jego rodziną.
 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 46 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony