Jesteś tutaj: HomeStrefa KandydataSZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI

SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI

 

phoca thumb l budynek-14SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI

do klas pierwszych Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu

w roku szkolnym 2014/2015

Działając na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (DZ.U. nr 26 z 2004r., poz. 232 z późn. zm.) oraz Zarządzenia nr 5/2014 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 6 lutego 2014 roku w sprawie terminów rekrutacji do gimnazjów oraz terminów i zasad rekrutacji kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015,
ustala się następujące zasady:

§ 1

  1. Szkoły wchodzące w skład Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu prowadzą nabór kandydatów .Składanie podań do Technikum Nr 4 i ZSZ NR 4 w Bolesławcu rozpoczyna się od 30 maja i trwa do 26 czerwca 2014r.

  2. Kandydat w trakcie rekrutacji może równocześnie składać podanie do nie więcej niż 3 typów szkół ponadgimnazjalnych.

§ 2

1. Uczniem pierwszej klasy szkół wchodzących w skład Zespołu może być uczeń, który:

a) ukończył 3 letnie gimnazjum,

b) złożył w terminie rekrutacji wymagane przez szkołę dokumenty,

c) uzyskał sumę punktów kwalifikującą do przyjęcia w wybranej szkole,

d) spełnia dla danego zawodu wymagania zdrowotne.

§ 3

1. W procesie rekrutacyjno – kwalifikacyjnym dokonywany jest nabór do szkół i oddziałów zgodnie z deklaracjami kandydatów dotyczącymi:

zawodów w technikum:

- technik informatyk

- technik teleinformatyk

- technik cyfrowych procesów graficznych

- technik elektryk

-technik elektronik

  • Zasadnicza szkoła zawodowa

- monter elektronik

-elektryk

2. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły składają w terminie rekrutacji :

- podpisane przez rodziców ( prawnych opiekunów) podanie wydrukowane z systemu wraz z oświadczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie od 30 maja 2014r. do 26 czerwca 2014r.,

-kopie świadectwa ukończenia gimnazjum,

- kopie zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminów gimnazjalnych,

-zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych i konkursów określonych przez kuratora oświaty,

-opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno pedagogiczną,

-oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

-orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności

-dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.

§ 4

1. Rekrutacja uczniów do ZSE w Bolesławcu odbywa się na podstawie kryteriów, uwzględniających:

l) liczbę punktów uzyskanych za oceny, zawarte w świadectwie ukończenia gimnazjum, z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wskazanych przez dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej:

2) liczbę punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzanego
w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zawarte w zaświadczeniu
o szczegółowych wynikach egzaminu;

3) liczbę punktów za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem;

4) liczbę punktów uzyskanych za inne szczególne osiągnięcia ucznia wymienione

na Świadectwie ukończenia gimnazjum:

5) liczbę punktów uzyskanych za wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych
w przypadku, o którym mowa w ust. 4.

2. Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej może otrzymać
w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym maksymalnie 100 punktów, w tym:

  1. 50 punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego wyrażone
    w skali procentowej, zgodnie z zasadą:

a) liczba punktów rekrutacyjnych za każdy wynik procentowy z zakresu:

  • języka polskiego,

  • historii i wiedzy o społeczeństwie,

  • matematyki,

  • przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,

  • języka obcego na poziomie podstawowym,

jest równa liczbie określającej wynik procentowy, uzyskany z danego zakresu, podzielonej przez dziesięć.

b) liczba punktów rekrutacyjnych za wyniki egzaminu gimnazjalnego jest równa sumie punktów rekrutacyjnych uzyskanych z wymienionych wyżej zakresów egzaminu.

  1. 40 punktów za oceny z języka polskiego i trzech obowiązkowych zajęć edukacyjnych, otrzymane na świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie
    z zasadą:

  • 10 punktów – ocena celująca,

  • 8 punktów – ocena bardzo dobra,

  • 6 punktów – ocena dobra,

  • 4 punkty – ocena dostateczna,

  • 0 punktów – ocena dopuszczająca.

  1. 10 punktów za:

    1. 2 punkty za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,

    2. inne szczególne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, zgodnie z zasadami:

  • Maksymalnie 5 punktów za osiągnięcia w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, wskazane w załączniku nr 3b zarządzenia (1 konkurs – 2 pkt., 2 konkursy – 4 pkt., 3 i więcej – 5 pkt.)

  • Maksymalnie 2 punkty za poniższe osiągnięcia w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół: (1 osiągnięcie -1 pkt. 2 i więcej – 2 pkt. ):

- zajęcie od I do III miejsca w zawodach sportowych,

- zajęcia od I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata
w konkursach lub zawodach artystycznych,

- zajęcia od I do III miejsca lub uzyskanie tytułu laureata
w konkursach lub zawodach wiedzy lub innych konkursach tematycznych.

  • 1 punkt za inne osiągnięcia :

- Wzorowe zachowanie

lub

- Stałą, udokumentowaną działalność na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu – aktywna współpraca z domem dziecka, hospicjum, schroniskiem dla zwierząt, organizacjami charytatywnymi itp.,

lub

- Wyróżniająca, udokumentowana działalność na rzecz środowiska szkolnego, zwłaszcza w międzyszkolnych organach samorządów młodzieży, samorządzie szkolnym lub organizacjach młodzieżowych.

4. W przypadku uczniów zwolnionych przez Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego
z przyczyn losowych lub zdrowotnych, zgodnie z § 49 ust. 4 rozporządzenia MEN
z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 ze zmianami), ustala się następujące zasady wyznaczania liczby punktów, o których mowa w punkcie 2 , odpowiadającej sumie liczby punktów możliwym do uzyskania za poszczególne zakresy egzaminu gimnazjalnego z:

1) języka polskiego-liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka polskiego,

2) historii i wos- średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z historii
i wos,

3) matematyki-liczba punktów za ocenę na świadectwie z matematyki,

4) przedmiotów przyrodniczych-średnia liczby punktów za oceny na świadectwie z biologii, geografii, fizyki i chemii,

5) język obcy-liczba punktów za ocenę na świadectwie z języka obcego wskazanego przez kandydata.

Punkty za oceny na świadectwie oblicza się zgodnie z zasadą określoną w punkcie 2.

5. Kandydatów, którzy ukończyli gimnazjum dla dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą lub ukończyli szkołę za granicą przyjmuje się do klasy pierwszej na podstawie świadectwa (zaświadczenia) wydanego przez szkołę za granicą i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki ucznia.

6. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu (co potwierdza właściwy kurator oświaty, wydając stosowne zaświadczenie), przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w pkt 1.

7. Konkursami, o których mowa w pkt 5, uznanymi przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty za konkursy, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, są:

  • Konkursy: języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami wiedzy o społeczeństwie, matematyki, biologii, geografii, fizyki, chemii, języka angielskiego, języka niemieckiego, francuskiego występujące pod wspólną nazwą : ”zDolny Ślązak Gimnazjalista”,

  • konkurs pod nazwą „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów”,

  • konkurs matematyczny – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”,

  • konkurs informatyczny - „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,

  • konkurs języka angielskiego - „Olimpiada Języka Angielskiego
    dla Gimnazjalistów”,

8. Wykaz osiągnięć w konkursach o zasięgu co najmniej wojewódzkim, za które przyznawane są dodatkowe punkty rekrutacyjne:

  1. Uzyskanie tytułu finalisty w konkursach:

  1. konkursach: języka polskiego z elementami sztuki, historii z elementami WOS, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, języka angielskiego, języka niemieckiego, francuskiego występujących pod wspólną nazwą „Zdolny Ślązak Gimnazjalista”,

  2. „Liga Naukowa – Dolnośląski Konkurs Gimnazjalistów” ,

  3. konkursie matematycznym – „Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów”,

  4. konkursie informatycznym – „Olimpiada Informatyczna Gimnazjalistów”,

  5. konkursie języka angielskiego – „Olimpiada Języka Angielskiego dla Gimnazjalistów:,

  1. Uzyskanie tytułu laureata lub finalisty w konkursach:

  1. Konkursie historycznym: „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego” ,

2) Dolnośląskim Konkursie Języka Angielskiego UNION JACK CONTEST,

3) Regionalnym Konkursie Chemicznym „Młody chemik eksperymentuje”,

4) konkursie ekologicznym „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polski”,

5) konkursie „Losy Polaków na Wschodzie w latach 1939 – 1956”,

6) Ogólnopolskim Konkursie Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów,

7) Ogólnopolskim Konkursie Ojczyzna Polszczyzna

3. Uzyskanie tytułu laureata w konkursach:

1) konkursie organizowanym przez „Ośrodek Pamięć i Przyszłość” Świadectwa historyczne,

2) konkursie historycznym „W kalejdoskopie pamięci – Polska i Polacy w latach 1939 – 1989”,

3) Dolnośląskim Konkursie Historycznym „Od Solidarności do Trzeciej Rzeczpospolitej”.

4. Uzyskanie co najmniej wyróżnienia w ogólnopolskim tematycznym konkursie historycznym „Historia Bliska”.

9. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej. Przy przyjmowaniu do szkoły w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

  1. sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
  2. kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,
  3.  kandydaci z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

d)w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria : wielodzietności rodziny kandydata, niepełnosprawność, samotne wychowanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.

  1. Uczniowie są przyjmowani do wybranego oddziału szkoły w kolejności zgodnej z sumą punktów do wyczerpania planowanego limitu miejsc. W przypadku wolnych miejsc o przyjęciu kandydata decyduje dyrektor szkoły w naborze uzupełniającym..

11.Po ogłoszeniu wyników rekrutacji uczeń może odwołać się od decyzji Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnej do Dyrektora Zespołu w ciągu trzech dni po ogłoszeniu list przyjętych.

12. Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru dokumentów w ciągu 7 dni od zakończenia postępowania rekrutacyjnego . Po tym terminie kopie dokumentów ulegną zniszczeniu.

13. Jeśli nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów nabór uzupełniający zostanie zakończony w dniu 29 sierpnia 2014 r.

14. Szkolny punkt informacyjny prowadzi działalność przez cały rok szkolny i zakończy działalność po dokonaniu rekrutacji(sekretariat szkolny).

ZASADY REKRUTACJI W ZESPOLE SZKÓŁ Elektronicznych im. I. Domeyki

w Bolesławcu

Technikum

Kierunek nauczania

I

przedmiot

II

przedmiot

III przedmiot

IV przedmiot

Wymagane dokumenty

Technik informatyk

język polski

język obcy

matematyka

informatyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia

Technik teleinformatyk

język polski

język obcy

matematyka

informatyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia, zaświadczenie od lekarza medycyny pracy oraz dostarczenie w terminie do 1.09.2013r

Technik cyfrowych procesów graficznych

język polski

język obcy

matematyka

informatyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia, zaświadczenie od lekarza medycyny pracy oraz dostarczenie w terminie do 1.09.2013r.

Technik elektryk

język polski

język obcy

matematyka

fizyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia

Technik elektronik

język polski

język obcy

matematyka

fizyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia, zaświadczenie od lekarza medycyny pracy,

W przypadku klas technikum wymagane są zaświadczenia lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania zawodu od lekarza Medycyny Pracy.

Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 4

Kierunek nauczania

I

przedmiot

II

przedmiot

III przedmiot

IV przedmiot

Wymagane dokumenty

Zasadnicza Szkoła Zawodowa
3-letnia

język polski

technika

matematyka

informatyka

Podanie, świadectwo, zaświadczenie o punktach, 3 zdjęcia, zaświadczenie od lekarza medycyny pracy,

15. Terminy rekrutacji:

Terminarz rekrutacji

Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych

Od 30 maja do 26 czerwca 2014r.

Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej kopii świadectwa

ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz

innych wymaganych dokumentów

Od 27 – 30 czerwca 2014r.

Ogłoszenie list kandydatów przyjętych do szkoły

Do 3 lipca 2014r.

Złożenie oryginałów świadectwa ,zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminów gimnazjalnych oraz innych niezbędnych dokumentów

Do 7 lipca 2014r.,

Ogłoszenie ostatecznej listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły

do 8 lipca 2014

II nabór do szkoły

8 lipca 2014r.

Ogłoszenie listy uczniów przyjętych po II naborze

11 lipca 2014r.

Zkończenie kwalifikowania w szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów

29 sierpnia 2014r.

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 35 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony