Jesteś tutaj: HomeUncategorised

Dolnośląskie Targi Zawodów Przyszłości

002W piątek, 9.10  klasa II E oraz uczniowie reprezentujący projekty badawcze  wzięli udział w Dolnośląskich Targach Zawodów Przyszłości, Innowacji i Eksportu w Jeleniej Górze. Targi te miały na celu promocję polskiej produkcji, innowacyjności w przemyśle oraz podniesienie rangi kształcenia zawodowego. Wśród kilkudziesięciu wystawców znalazły się przedsiębiorstwa z wałbrzyskiej, kamiennogórskiej i legnickiej strefy ekonomicznej, przedstawiciele Klastra Edukacyjnego „INVEST in EDU” (którego członkiem jest również nasza szkoła) oraz wybrane szkoły zawodowe z okolicy.

 

Czytaj więcej...

Chrzest pierwszoklasistów

11 września bieżącego roku klasy pierwsze razem z wychowawcami wyjechały do Kraszowic, aby stamtąd wrócić pontonami do Bolesławca.
Przed godziną ósmą zebraliśmy się pod szkołą, aby chwilę potem dwoma autobusami wyruszyć w nieznanym kierunku. Jechaliśmy kilkanaście kilometrów. Gdy dotarliśmy w pobliże rzeki Bóbr ustawiono nas w czwórki i poinstruowano, jak nie zatopić siebie i pontonu. Zostaliśmy zaopatrzeni w kapoki oraz wodę (jakby później było jej mało w pontonach). Podzielono nas na grupy, każdy powstały zespół wziął swój ponton i ruszył do rzeki Bóbr. W rzece ponownie nas przegrupowano i przydzielono nam instruktorów.
 

Czytaj więcej...

Pierwsze spotkanie w ramach nowego projektu Ersamus+

DSCN2147Jak już informowaliśmy we wcześniejszym artykule, rozpoczęliśmy pracę nad nowym projektem w ramach programu Erasmus+.

Nauczyciele pani Izabela Zdunek-Głowacka i pan Marcin Woźniak właśnie wrócili z Włoch, z pierwszego organizacyjnego spotkania, które odbyło się w dniach 24. – 27.09. 2015r. w malowniczej, położonej nad Adriatykiem Anconie.

Czytaj więcej...

II edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Sporcie i Zdrowiu

logo igrzyskCelem Olimpiady jest popularyzacja wiedzy o sporcie w zakresie jej historii,
znajomości podstawowych przepisów i zasad poszczególnych dyscyplin sportu,
upowszechnianie zasad olimpizmu, idei, kultury Olimpijskiej oraz aktywizowanie uczniów szkół ponadgimnazjalnych do zgłębiania wiedzy o sporcie oraz zdiagnozowanie stanu wiedzy wśród uczniów na szczeblu całego Kraju.

Czytaj więcej...

STYPENDIUM IKEA FAMILY

ikeaswiety mikolajNasza szkoła kolejny raz zakwalifikowała się do elitarnej grupy korzystającej z Funduszu Stypendialnego IKEA FAMILY (przy współpracy Fundacji św. Mikołaja). Aby otrzymać stypendium finansowe, należy spełnić następujące warunki:

Czytaj więcej...

Co wiemy o agresji 17 września 1939 roku?

Współpraca pedagoga z instytucjami

 Współpraca pedagoga z instytucjami

W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z takimi placówkami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły, jak:

  1. Współpraca z Sądem  Rodzinnym , Prokuraturą i kuratorami społecznymi i zawodowymi
    • Podnoszenie  efektywności oddziaływań wychowawczych wobec uczniów, często motywując ich do nauki, realizacji obowiązku szkolnego.
    • Stawianie  jasno określonych wymagań a w przypadku nie wywiązywania się   z nich ukazanie konsekwencji i metod ich egzekwowania.
    • Uświadomienie  uczniom, że agresji i przemocy domowej można się przeciwstawić przez poinformowanie odpowiednich instytucji
  2. Współpraca z Komendą Powiatową Policji w Bolesławcu
    • Młodzież szkolna zapoznawana jest z konsekwencjami prawnymi nieprzemyślanych zachowań. Uczniowie mają możliwość zadawania pytań, a wiele informacji jest dla nich czymś nowym, wcześniej nieznanym.
    • Często też w przypadku podejrzenia używania lub rozprowadzania środków odurzających przez uczniów naszej szkoły lub w przypadku zachowań agresywnych, zastraszania lub wymuszania informujemy policję o swoich spostrzeżeniach lub zaistniałej sytuacji, prosząc o interwencję lub bliższe przyjrzenie się danej sprawie.
  3. Współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu polega na:
    • Stałym, okresowym przedstawianiu sytuacji dydaktycznej i wychowawczej uczniów z rodzin zastępczych.
    • Przekazywanie na bieżąco informacji do PCPR w sytuacji pojawienia się nieprawidłowości opiekuńczo-wychowawczych w rodzinach zastępczych, problemów wychowawczych i edukacyjnych u młodzieży umieszczonych w rodzinach zastępczych, oraz zaistnienia potrzeb  w zakresie objęcia rodziny  pomocą psychologiczną, prawną i społeczną.
  4. Polskim Czerwonym Krzyżem o/Bolesławiec
    • Założenie i stała opieka merytoryczna i organizacyjna Szkolnego Koła PCK.
    • Organizacja spotkań i prelekcji z pracownikiem PCK.
  5. Współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci w Bolesławcu i Komitetem Ochrony Praw Dziecka
    • Konsultowania uczniów, którzy czują się zagrożeni i bezradni wobec agresji i przemocy domowej.
  6. Współpraca z Pełnomocnikiem Prezydenta Miasta Bolesławca ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    • Konsultowanie własnych działań wychowawczych  o profilu antyalkoholowym.
    • Wypożyczanie materiałów edukacyjnych i innych pomocy do działań profilaktycznych.
    • Umożliwienie członkom rodzin naszych uczniów uczestniczenia w mityngach Ruchu Anonimowych Alkoholików.
  7. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Bolesławcu i Poradnią Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Bolesławcu
    • Systematyczne uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez dyrektora Poradni.
    • Bieżące i systematyczne konsultowanie z pracownikami PP-P trudnych spraw wychowawczych.
    • Kierowanie na badania psychologiczno-pedagogiczne uczniów z problemami: dydaktycznymi i wychowawczymi.
    • Konsultowanie uczniów naszej szkoły w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży.
  8. Współpraca z Wydziałem Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bolesławcu polega na:
    • Pozyskiwaniu materiałów na temat zapobiegania nałogowi palenia tytoniu (plakaty, kasety video, ulotki).
    • Korzystaniu z poradnictwa metodycznego i wypożyczaniu na potrzeby prowadzonych działań edukacyjnych, pomocy poglądowych, niezbędnych w realizacji zadań z zakresu edukacji prozdrowotnej na terenie szkoły.
  9. Współpraca z Doradcą Zawodowym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Centrum Informacji Zawodowej
    • Zorganizowanie dla uczniów klas III i  II zajęć z orientacji zawodowej, prowadzonych przez pracownika Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, doradcę zawodowego.
    • Konsultacje w zakresie  doradztwa indywidualnego uczniów z grup dyspanseryjnych pod kątem wyboru właściwej ścieżki kariery zawodowej.
  10. Współpraca z MOPS i GOPS
    • Stały kontakt z MOPS i GOPS sprzyja wymianie informacji na temat sytuacji materialnej i wychowawczej uczniów i ich rodzin, co z kolei jest dla mnie ważne w pracy z uczniem i jego rodziną.

Zadania pedagoga szkolnego

 Zadania pedagoga szkolnego

 

Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 roku:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Pedagog Szkolny

 Pedagog szkolny:
mgr Krystyna Andres-Wędzina

 

Wychowanie to nie okazjonalna akcja, nie kilka apeli szkolnych, kilka programów
profilaktycznych wdrożonych w szkole i parę „przerobionych” tematów na lekcjach.
To świadome, zaplanowane, celowe, a zarazem realistyczne działanie całej społeczności szkolnej,
zakładające również współpracę z najbliższym środowiskiem ucznia.
W wychowaniu trzeba umieć się porozumiewać, poprosić o pomoc i samemu pomagać,
I to współpracę na tyle atrakcyjną, by była angażująca.
bo razem można zdziałać o wiele więcej.

 

grafika


Z wykształcenia jestem magistrem pedagogiki opiekuńczej i terapeutycznej. Moje dodatkowe kwalifikacje to:

  • Studia podyplomowe „Szkolny Doradca Zawodowy”
    Uniwersytet Wrocławski

  • Studia podyplomowe „Wychowanie do życia w rodzinie” Uniwersytet Wrocławski

  • Kurs „Mediacje rodzinne”- Stowarzyszenie Mediatorów Rodzinnych, Warszawa

  • Kurs II stopnia dotyczący problematyki HIV/AIDS i narkomanii zorganizowane przez Polską Fundację Pomocy Humanitarnej Res Humanae we współpracy z Krajowym Centrum ds. AIDS, Warszawa

  • Kurs „Praktyk Treningu Zastępowania Agresji(ART.)” – Instytut „Amity”- Edukacja, Badania Naukowe i Doradztwo, Warszawa

  • Szkolenie „Interwencja kryzysowa”- Grupa Interwencji Psychologicznej i Szkoleń ARKAN, Bielsko-Biała

„Największą umiejętnością życia - i najrzadszą
- jest uznanie tego,
kim jesteśmy, robienie tego, co umiemy i tylko tego
- i znalezienie w tym szczęścia”

Jacques Leclercq

 

 

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy: 
  1. Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
  2. Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
  3. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  4. Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
  5. Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
  6. Chciałbyś z kimś porozmawiać.
  7. Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
  8. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Przyjdź także z każdą sprawą,
z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

 

 Godziny otwarcia pedagoga szkolnego:
 Poniedziałek 8:00-12:00
Wtorek 10:30-14:30
Środa 9:00-14:00
Czwartek 10:30-14:30
Piątek 8:00-13:30

 Porady dla:
NAUCZYCIELI
UCZNIÓW
RODZICÓW

Już niedługo dzień pierwszoklasisty w ZSE

W ZSE zbliża się dzień pierwszoklasisty, zapraszamy wszystkich uczniów klas pierwszych Zespołu Szkół Elektronicznych do wzięcia udziału w spływie integracyjnym. Dobra zabawa gwarantowana!

 

Strona 90 z 112

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 73 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony