"Perspektywy" potwierdza, że Technikum nr 4 w Zespole Szkół Elektronicznych w Bolesławcu jest wśród najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2024"
CyberSkiller Challenge Poland Edycja III - jeszcze do środy włącznie 30.11.2022r. można zarejestrować się na stronie https://cscs.pl aby wziąć udział w konkursie. Każdy uczeń za udział otrzyma punkty dodatnie za reprezentowanie szkoły bez względu na wynik
Komisja w składzie: pani Maria Czarnecka, pani Renata Rosa, pan Andrzej Leśniewski i pan Marek Rosa, dokonała oceny prac zgodnie z założeniami regulaminu konkursu organizowanego przez bibliotekę szkolną. Przyznano następujące miejsca:
I miejsce – Amelia Nowak z kl. 3PG
II miejsce – Maja Matysik z kl. 1P
III miejsce - Krzysztof Marecki z kl. 4Ep
Ponadto wyróżnienia otrzymały:
Wiktoria Kulesza, Milena Baszczyj, Julia Kubicz z kl. 2H, Julia Czeczko z kl. 4Tg i Weronika Pryka z kl. 1E
Autorzy najlepszych prac otrzymali karty podarunkowe EMPIK, słodycze oraz dyplomy.
Serdecznie gratulujemy laureatom, a pozostałym uczniom dziękujemy za udział w konkursie. Zapraszamy do obejrzenia prac na wystawie pokonkursowej w czytelni.
Oprac. Renata Rosa
Czytaj więcej...
17 listopada 2022 r. w naszej szkole odbył się etap szkolny Olimpiady Teologii Katolickiej pod hasłem "Bóg jest Miłością objawioną w Słowie". W konkursie wzięło udział 7 osób, spośród których wyłoniono trzy osoby, które wezmą udział w zmaganiach w etapie diecezjalnym w Legnicy. Najwyższy wynik uzyskała zeszłoroczna zwyciężczyni Ogólnopolskiego etapu tejże Olimpiady Maja Gołuszko z klasy 4Tg, drugie miejsce zajął Przemysław Rudziak z klasy 1P, na miejscu trzecim znalazł się Bartosz Dimitrov z klasy 2P. Cała trójka pojedzie w styczniu do Legnicy by wziąć udział w kolejnym etapie.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Opiekun: Adrian Kos - katecheta
Na wzór poprzednich lat społeczność ZSE w Bolesławcu wzięła udział w akcji Szkoła do hymnu.
10 listopada 2022 r. o godz. 11.11 odśpiewano w klasach hymn.
Pierwsze spotkanie z koordynatorami projektu „Cyfrowa przyszłość miedzi” rozpoczęliśmy od wirtualnej wycieczki po KGHM. Ta niezwykła podróż otworzyła przed nami takie rozwiązania informatyczne, o których wcześniej nikt z nas nie słyszał, np.: że sieć sięga do1270 metrów pod ziemię, że każdy pracownik ma dostęp do większości urządzeń (łącznie z socjalnymi) dzięki digitalizacji całej kopalni, że oddział COPI dostarcza, utrzymuje i serwisuje wszystkie usługi informatyczne dla podmiotów KGHM Polska Miedź S.A.
Naszą uwagę zwrócił slajd o COPI w liczbach – 2122 km kabli sieciowych do transmisji danych, to 36 ton miedzi, czyli tyle, ile KGHM produkuje w 40 minut; 43.000 udostępnionych urządzeń informatycznych – bo robią one wrażenie.
Druga część spotkania rozpoczęła się od dyskusji na temat rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów szkół kształcących w zawodzie informatycznym.
Zadawaliśmy pytania na temat oferty projektu, czasu rozpoczęcia i formuły przyjętej przez koordynatorów. Dowiedzieliśmy się, że będą organizowane koła zainteresowań prowadzone przez studentów politechniki, wykłady zdalne prowadzone przez pracowników O/COPI, konferencje naukowe, staże wakacyjne i praktyki. Najlepsi z nas otrzymają ofertę pracy i możliwość rozwoju w kreatywnym zespole .
Czym jest dla nas Ojczyzna, a czym wolność?
Narodowe Święto Niepodległości to jeden z wielu momentów w życiu młodego człowieka, aby się nad tym choć przez chwilę zastanowić, ugruntować swoją wiedzę z historii oraz przypomnieć ważne dla Polaków pieśni i wiersze. Tak też się stało, albowiem 9 listopada klasa 1 T przygotowała dla rówieśników apel, aby wspólnie poszukać odpowiedzi na powyższe pytania w twórczości poetów i pisarzy, a także w utworach Marka Grechuty.
Czytaj więcej...
W poniedziałek 24 października wyjechaliśmy spod szkoły na dwudniową wycieczkę, na której czekało na nas mnóstwo atrakcji. Nasza przygoda zaczęła się od kompleksu RIESE Włodarz. Przed wejściem do sztolni założyliśmy kaski ochronne i wyruszyliśmy, aby obejrzeć film w podziemnym kinie. Następnie przewodnik oprowadził nas po długich korytarzach, opowiadając historię wykutych w skale przez więźniów chodników. Część z tych korytarzy jest zalana, dlatego musieliśmy je zwiedzać, płynąc łódkami. Cisza i mrok podziemnego „miasta” skłaniały do refleksji nad ponurą historią tego miejsca. Po zakończeniu zwiedzania kompleksu RIESE udaliśmy się do Zamku Grodno w Zagórzu Śląskim.
Czytaj więcej...Strona 15 z 112