"Perspektywy" potwierdza, że Technikum nr 4 w Zespole Szkół Elektronicznych w Bolesławcu jest wśród najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2024"
Obchody Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami zaktywizowały dużą grupę młodzieży, która aktywnie uczestniczyła w różnorodnych działaniach. Pierwszym z nich było tworzenie plakatów mających na celu zwiększenie świadomości na temat wyzwań, z jakimi na co dzień borykają się osoby z niepełnosprawnościami. Plakaty charakteryzowały się kreatywnością i sugestywnym przekazem, stanowiąc ważny element edukacyjny wydarzenia.
Kolejnym punktem obchodów było spotkanie młodzież z osobą z niepełnosprawnością oraz rodzicem wychowującym dziecko z niepełnosprawnością. Rozmowa była niezwykle wartościowa, ponieważ pozwoliła uczestnikom zyskać bezpośredni wgląd w codzienne doświadczenia i wyzwania związane z niepełnosprawnością.
Po części dyskusyjnej odbył się pokaz filmu "Chce się żyć", będącego poruszającą historią o walce Mateusza cierpiącego na porażenie mózgowe o godność i prawo do decydowania o własnym życiu.
Film sprawił, że widzowie mogli wejść w świat osoby z niepełnosprawnościami i zobaczyć, jak z tej perspektywy wygląda życie osoby nie mogącej skomunikować się ze światem, w którym jej nie rozumie i odmawia prawa do godnego życia.
Spojrzenie na problem niepełnosprawności z wielu perspektyw pogłębiło świadomość młodzieży i empatię wobec osób z niepełnosprawnościami, jednocześnie promując ideę integracji i równości w społeczeństwie oraz pokazując znaczenie wsparcia i akceptacji ze strony społeczeństwa.
Opracował - Robert Kochmański
Plakat - Martyna Dębiec
W tegorocznym głosowaniu na ulubioną książkę uczniów ZSE przeprowadzonym przez bibliotekę szkolną uczestniczyło 449 osób. Najbardziej popularne okazały się następujące pozycje:
I miejsce – saga „Wiedźmin” Andrzeja Sapkowskiego
II miejsce – seria o „Harrym Potterze” J. K. Rowling
III miejsce – „Rodzina Monet” Weroniki Marczak
Dyrektor Andrzej Leśniewski oraz nauczyciele: pani Olga Markiewicz, pan Romuald Symonowicz, pan Arkadiusz Przybylski, a także przewodniczący Samorządu Uczniowskiego - Bartosz Dimitrov wylosowali kupony z oddanymi głosami na ulubioną książkę. Szczęście uśmiechnęło się do: Aleksandry Koprowskiej z kl. 1H (głosowała na „Studium w szkarłacie. Przygody Sherlocka Holmesa” A. Conan-Doyle), Natalii Tyszkiewicz z kl. 2P („Rodzina Monet” W. Marczak), Cezarego Chojnackiego z kl. 3T (saga „Wiedźmin” A. Sapkowski), Kacpra Skrzypka z kl. 4PG (World of Warcraft. Krąg nienawiści” Keith R.A. DeCandido) i Dominika Szmita z kl. 5Ep („Zemsta” Jo Nesbo). Wymienione osoby otrzymały karty prezentowe Empik.
A już za rok odbędzie się kolejna edycja naszego plebiscytu. Serdecznie zapraszamy do wzięcia w niej udziału.
Renata Rosa
Komisja w składzie: pan Robert Kochmański, pan Andrzej Leśniewski, pan Marek Rosa oraz pani Renata Rosa dokonała oceny praczgodnie z założeniami regulaminu konkursu organizowanego przez bibliotekę szkolną. Przyznano następujące miejsca:
I miejsce – Tomasz Oko z kl. 3E
II miejsce – Maja Matysik z kl. 2P
III miejsce – Bartosz Kołodziej z kl. 1PE
Autorzy najlepszych prac otrzymali karty prezentowe EMPIK, a wszyscy uczestnicy konkursu punkty dodatnie z zachowania.
Serdecznie gratulujemy laureatom, a pozostałym uczniom dziękujemy za udział w konkursie.
Dnia 27 października w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie odbył się Game Jam - wydarzenie, w którym uczniowie z klas 3T i 4T zaangażowani w projekt PentamorphStudio wzięli udział. Łącznie w wydarzeniu wzięło 127 osób, w ramach Game Jamu uczestnicy mieli za zadanie w ciągu 48 godzin stworzyć grę od zera, opierając się na temacie wyznaczonym przez organizatorów, którym w tym roku była "Tragiczna historia życia i śmierci starego ducha".
Game Jam jest otwarty dla wszystkich - zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów, co stanowi doskonałą okazję do zdobycia doświadczenia w tworzeniu gier i nawiązania kontaktów w branży.
Uczestnicy przynosili własny sprzęt lub korzystali ze sprzętu wypożyczonego ze szkoły. Gry były tworzone przy użyciu silników graficznych, takich jak Unity, Unreal Engine czy Godot, często z wykorzystaniem Blendera jako wsparcia.
Nagrody w konkursie miały różną wartość, np. wygrany mógł otrzymać oranżadę "Helena" lub 2.000 zł, ale nie chodziło o nagrody. Dla nas, pasjonatów tworzenia gier, liczyła się możliwość rywalizacji oraz tworzenia wspólnego projektu. Game Jam zakończył się 29 października. Pomimo problemów technicznych, wydarzenie to było bardzo wartościowym doświadczeniem.
Strona 5 z 111