Jesteś tutaj: HomePrzyjaciele szkołyUncategorised

ZSE Smart

Zrzut ekranu 2023-12-01 143052ZSE Smart to oficjalna aplikacja Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu, przeznaczona dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
W aplikacji znajdują się:
- plan lekcji i zastępstwa
- dziennik elektroniczny
- aplikacje - linki do instalacji programów używanych w szkole
- aktualności - informacje ze szkolnej strony internetowej
- Facebook - link do profilu szkoły
- Filmy o szkole - link do profilu szkoły w serwisie Youtube
- Lokalizacja - mapy Google z zaznaczonymi pinezkami miejsc, w których odbywają się zajęcia szkolne
- Kontakt - dane teleadresowe szkoły oraz informacje o koncie Rady Rodziców
Czytaj więcej...

PLEBISCYT „ULUBIONA KSIĄŻKA UCZNIÓW ZSE 2023”

fot1W tegorocznym głosowaniu na ulubioną książkę uczniów ZSE przeprowadzonym przez bibliotekę szkolną uczestniczyło 449 osób. Najbardziej popularne okazały się następujące pozycje:
I miejsce – saga „Wiedźmin” Andrzeja Sapkowskiego
II miejsce – seria o „Harrym Potterze” J. K. Rowling
III miejsce – „Rodzina Monet” Weroniki Marczak
Dyrektor Andrzej Leśniewski oraz nauczyciele: pani Olga Markiewicz, pan Romuald Symonowicz, pan Arkadiusz Przybylski, a także przewodniczący Samorządu Uczniowskiego - Bartosz Dimitrov wylosowali kupony z oddanymi głosami na ulubioną książkę. Szczęście uśmiechnęło się do: Aleksandry Koprowskiej z kl. 1H (głosowała na „Studium w szkarłacie. Przygody Sherlocka Holmesa” A. Conan-Doyle), Natalii Tyszkiewicz z kl. 2P („Rodzina Monet” W. Marczak), Cezarego Chojnackiego z kl. 3T (saga „Wiedźmin” A. Sapkowski), Kacpra Skrzypka z kl. 4PG (World of Warcraft. Krąg nienawiści” Keith R.A. DeCandido) i Dominika Szmita z kl. 5Ep („Zemsta” Jo Nesbo). Wymienione osoby otrzymały karty prezentowe Empik.
A już za rok odbędzie się kolejna edycja naszego plebiscytu. Serdecznie zapraszamy do wzięcia w niej udziału.
Renata Rosa

fot2fot4fot6fot8

WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO „PLAKAT PROMUJĄCY CZYTANIE” 2023

kon1

Komisja w składzie: pan Robert Kochmański, pan Andrzej Leśniewski, pan Marek Rosa oraz pani Renata Rosa dokonała oceny praczgodnie z założeniami regulaminu konkursu organizowanego przez bibliotekę szkolną. Przyznano następujące miejsca:

I miejsce – Tomasz Oko z kl. 3E
II miejsce – Maja Matysik z kl. 2P
III miejsce – Bartosz Kołodziej z kl. 1PE

Autorzy najlepszych prac otrzymali karty prezentowe EMPIK, a wszyscy uczestnicy konkursu punkty dodatnie z zachowania.

Serdecznie gratulujemy laureatom, a pozostałym uczniom dziękujemy za udział w konkursie.

Renata Rosa
Czytaj więcej...

Cyfrowa przyszłość Miedzi- konkurs na logo

kghm logo1

17 listopada uczniowie Elektronika po raz kolejny zawitali w siedzibie KGHM, aby zapoznać się z harmonogramem konkursu na opracowanie logo dla programu "Cyfrowa Przyszłość Miedzi" oraz podpisać dokumenty, które oficjalnie zapoczątkowały rywalizację pomiędzy uczestnikami.
Czytaj więcej...

III Powiatowy Konkurs Języka Niemieckiego

pobranePowiatowe Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu organizuje III Powiatowy Konkurs Języka Niemieckiego, w tym roku odbędzie się w dwóch  kategoriach:
1 dla uczniów klas I i II
2 dla uczniów klas III - V
Chętnych prosimy o zgłaszanie się do swoich nauczycieli języka niemieckiego do poniedziałku 20 listopada. Etap szkolny odbędzie się w środę 22 listopada. 

Oprac. Kamilla Dudek

STEELWORKS GAME JAM 2023

pobrane 1Dnia 27 października w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie odbył się Game Jam - wydarzenie, w którym uczniowie z klas 3T i 4T zaangażowani w projekt PentamorphStudio wzięli udział. Łącznie w wydarzeniu wzięło 127 osób, w ramach Game Jamu uczestnicy mieli za zadanie w ciągu 48 godzin stworzyć grę od zera, opierając się na temacie wyznaczonym przez organizatorów, którym w tym roku była "Tragiczna historia życia i śmierci starego ducha".
Game Jam jest otwarty dla wszystkich - zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów, co stanowi doskonałą okazję do zdobycia doświadczenia w tworzeniu gier i nawiązania kontaktów w branży.
Uczestnicy przynosili własny sprzęt lub korzystali ze sprzętu wypożyczonego ze szkoły. Gry były tworzone przy użyciu silników graficznych, takich jak Unity, Unreal Engine czy Godot, często z wykorzystaniem Blendera jako wsparcia.
Nagrody w konkursie miały różną wartość, np. wygrany mógł otrzymać oranżadę "Helena" lub 2.000 zł, ale nie chodziło o nagrody. Dla nas, pasjonatów tworzenia gier, liczyła się możliwość rywalizacji oraz tworzenia wspólnego projektu. Game Jam zakończył się 29 października. Pomimo problemów technicznych, wydarzenie to było bardzo wartościowym doświadczeniem.

Czytaj więcej...

ankieta turniej

form1zseW ramach organizowanego turnieju ZSE chcemy, aby uczniowie szkoły odpowiedzieli na 4 pytania w ankiecie dotyczące z jakiej gry zorganizować następny turniej. https://forms.office.com/e/cD3Yc23cg3

Wykłady na Politechnice Wrocławskiej w ramach Projekty Cyfrowa Przyszłość Miedzi

kg1Dnia 28 października, na Politechnice Wrocławskiej, Zespół Szkół Elektronicznych po raz kolejny wziął udział w projekcie organizowanym przez KGHM - "Cyfrowa Przyszłość Miedzi".
Niektórzy uczniowie po raz pierwszy mieli okazję uczesniczyć w wykładach związanych z Programowalnymi Układami Cyfrowymi, podczas których poznali historię tworzenia pierwszych komputerów. Prowadzący pokazał w teorii i praktyce, jak programuje się układy cyfrowe, jak kasuje się z nich dane oraz jakie są ich zastosowania.
Na drugiej lekcji, która miała pokazać, że Politechnika Wrocławska prowadzi wykłady w różnej formie, za pomocą dyskusji udało się uzyskać odpowiedź na pytanie: "Czy informatykom potrzebne są zasady zachowania?".
W tym pełnym humoru wykładzie otwartym na przykładzie starożytnych Egipcjan pokazano, jak zbierać i kompletować dane, jak je wykorzystać, oraz zdefiniowano pojęcie "wiedza pewna". Uczestnicy projektu poznali również podstawy filozofii, a pod koniec wykładu zobaczyli program Nvidia Omniverse, który jest wykorzystywany w branży gamedevowej.

Czytaj więcej...

Lepszy Start z Kompetencjami 4K czyli Warsztaty z Krytycznego Myślenia i Kreatywności

IMG 4620

W ramach projektu "Lepszy Start z Kompetencjami 4K" klasa 2P wzięła udział w warsztatach, poświęconych dwóm kluczowym, obszarom codziennego życia, czyli Krytycznemu Myśleniu i Kreatywności.

Warsztaty rozpoczęły się od analizy zdjęcia przedstawiającego żołnierza i zwiadowcę, która miała pokazać, że są różne metody wykonania zadania. Następnie zgłębiliśmy składniki krytycznego myślenia, takie jak analiza, ocena źródeł, rozumienie kontekstu, rozważanie perspektyw, ocena dowodów i logiczne wnioskowanie. Przedstawiono nam także nawyki związane z krytycznym myśleniem.

W trakcie zajęć wykonaliśmy trzyminutowy test, a następnie wcieliliśmy się w detektywów, rozwiązując zagadkę z Wielką Stopą. To zadanie skłoniło nas do refleksji nad wartością współpracy, zaufania do innych i dążenia do wspólnego celu, nawet w rywalizacyjnych warunkach.

Drugą część warsztatów poświęcono kreatywności. Dowiedzieliśmy się, że jest to proces obejmujący wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad i popełnianie błędów. Poznaliśmy również najważniejsze elementy rozwijania kreatywności, między innymi takie jak: wyobraźnia, wiedza, elastyczność myślenia, motywacja i nawyki.

Zaprezentowano nam również metodę SCAMPER, która skupia się na zastępowaniu, łączeniu, dostosowywaniu, modyfikowaniu już istniejącego pomysłu, wykorzystywaniu go w inny sposób, eliminowaniu lub dokładaniu, czyli S(zastąp) C(połącz) A(dostosuj) M(modyfikuj) P(wykorzystaj w innym celu) E(wyeliminuj) R(odwróć).

Ostatnim punktem zajęć był test na kreatywność, który wymagał odgadnięcia ukrytych wyrazów lub zdań w ramce.
Warsztaty "Lepszy Start z Kompetencjami 4K" dostarczyły nam nie tylko teoretycznej wiedzy, ale także praktycznych narzędzi do rozwijania krytycznego myślenia i kreatywności na co dzień.

 

Stawiamy na innowacyjność! Energoelektryka i uczenie maszynowe w Elektroniku

IMG 8008Dzięki firmie Atlas Copco do ZSE w Bolesławcu trafił nowoczesny sprzęt komputerowy do specjalistycznych badań wspomagających eksperymentowanie i wnioskowanie w oparciu o środowisko Matlab – Simulink.
Sprzęt udało się pozyskać dzięki staraniom doktora inżyniera Radosława Nalepy i wsparciu materialnemu firmy Atlas Copco Polska Sp. z o. o., którą reprezentował mgr inż. Adam Syniec (dyrektor Centralnego Serwisu Naprawczego Atlas Copco Polska).
27 października po raz trzeci rozpoczęły się warsztaty dla uczniów, którzy zaangażowali się w pracę „Grupy Eksperymentalno-Symulacyjnej GES”. Tym razem prowadzący przybliżyli nam zagadnienia z zakresu elektrotechniki skorelowanej z matematyką i fizyką. Zajęcia prowadzone przez wykładowców Politechniki Wrocławskiej rozwijają krytyczne myślenie i sprzyjają spojrzeniu interdyscyplinarnemu, które wbrew pozorom wspomagają pracę zespołową i motywują wszystkich do aktywności. Zdaniem doktora Radosława Nalepy, im wcześniej znajdziemy pasję, tym silniej wpłyniemy na swój rozwój osobisty i będziemy oddziaływali na otoczenie. Czyli, przed nami wiele wyzwań. Z pierwszym zmierzymy się w czasie kolejnych zajęć z doktorem Karolem Najdkiem, na które czekamy z niecierpliwością.

Czytaj więcej...
 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 42 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony