Jesteś tutaj: HomeProjektyProjekt MKZ IIWycieczki zawodoznawcze CEBIT Hannover 2013

CEBIT Hannover 2013

20130309 095836

W dniu 09.03.2013 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w międzynarodowych targach informatyczno telekomunikacyjnych CEBIT Hannover 2013

Wyjazd na targi zaplanowany był na godzinę 3:00. Pomimo tak wczesnej godziny uczniowie stawili się w komplecie. Po około 4 godzinach, po drodze zabierając uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły w Zgorzelcu, dotarliśmy na miejsce pierwszego postoju , jakim była Olszyna. Nie obyło się bez przygód, ponieważ nasz autobus uległ awarii i musieliśmy oczekiwać na pojazd zastępczy.

Zaraz przy wejściu naszym oczom ukazało się bardzo duże stanowisko firmy IBM, w którym prez

entowana była technologia zastosowana w wyświetlaczu LED śledząca i wyświetlająca pokazywane ruchy i gestykulacje. Na innym stanowisku IBM można było zobaczyć prezentacje trójwymiarowej rzeczywistości, w której pracownica tej firmy się poruszała.

Podążając dalej, natrafić można było na duże stanowisko firmy DELL, prezentujące najnowsze i jedne z najlepszych na świecie komputery serwerowe. Obok reklamowała się firma SAMSUNG prezentująca swoje najnowsze produkty, czyli telewizory, komputery i najnowsze urządzenia elektroniczne, które dopiero będą wchodziły na rynek detaliczny. My mogliśmy zobaczyć je jako pierwsi. Firmy AMD wystawiała swoje najnowsze płyty główne z możliwością zastosowania 4 procesorów. Przemieszczając się w głąb hal, można było odnaleźć stanowisko firmy QNAP prezentującej bardzo szybkie komputery serwerowe mające bardzo pojemną pamięć dyskową wykorzystującą bardzo nowoczesne technologie umożliwiające realizację operacji zapis/odczyt danych w zawrotnych prędkościach. W innej hali wystawowej można było podziwiać niezwykle precyzyjnego robota mogącego pracować i poruszać się w trudnych warunkach.

Nie sposób jest opisać wszystkiego co można zobaczyć na targach CEBIT w Hanowerze, Tam trzeba po prostu być. Z powodu ogromu wystawy niemożliwym okazało się zobaczenie ekspozycji wszystkich producentów.

Po zakończeniu zwiedzania hal wystawowych, które każdy z nas mógł indywidualnie odwiedzać według własnego uznania, zebraliśmy się w ustalonym wcześniej miejscu o godzinie 15:00. Dzięki dobremu zmysłowi orientacji naszych uczniów wszyscy na zbiórce stawili się punktualnie. Po sprawdzeniu obecności udaliśmy się na obiad do oddalonej o około godzinę drogi miejscowości. Potem wróciliśmy do autokaru. Do szkoły dotarliśmy około godziny 24:00. Pomimo zmęczenia uczniowie byli bardzo zadowoleni z wycieczki

Mateusz Szymański klasa 3E (technik teleinformatyk)

Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 630 gości oraz 0 użytkowników.