Jesteś tutaj: HomeProjektyProjekt MKZ IIWycieczki zawodoznawczeTargi Poznańskie GREENPOWER 2012

Targi Poznańskie GREENPOWER 2012

Dnia 10 Maja uczniowie naszej szkoły brali udział w Targach Poznańskich GRENPOWER 2012. W wycieczce uczestniczyli uczniowie klas II E oraz I F. Wraz z opiekunami Joanną Wieczorkiewicz, Romualdem Symonowicz, Arturem Kirjończykiem. Wyjazd został sfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Modernizacji Kształcenia Zawodowego.

O godzinie 7:00 uczniowie wyruszyli spod budynku naszej szkoły. Po około 4 godzinach jazdy autobusem dotarli na miejsce targów, których ogrom zrobił wrażenie. Hala targów na pierwszy rzut oka była bardzo duża i tym samym bardzo zaskakująca. Po chwilowym oczekiwaniu pod budynkiem zostaliśmy zaproszeni do wewnątrz, gdzie dostaliśmy bilety umożliwiające wejście na teren targów.Po przekroczeniu bramki wejściowej wszyscy doszli do wniosku, że widok hali targów z zewnątrz to nic w porównaniu do tego, co znajduje się w jej wnętrzu, w którym każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Wystawcy oferowali na swoich stanowiskach urządzenia, maszyny i osprzęt z zakresów elektroniki, energetyki, telekomunikacji, teleinformatyki, miernictwa, automatyki i mechaniki. Wielu uczniów pomimo kierunków kształcenia, jakie obrali, interesuje się innymi technicznymi dziedzinami.
Firma LIVO produkująca profesjonalne oświetlenie LED pokazała nam, jak technologia LED wkracza w dział oświetlenia i jakie niesie za sobą korzyści w postaci oszczędności energii oraz jakości oświetlenia i jego żywotności.
Kolejną firmą, jaka nas bardzo zainteresowała, była firma SAB System produkująca systemy automatyzacji budynków. Była ona kolejną firmą, która pokazała nam, jak w łatwy sposób można oszczędzać energię, zapewniając sobie przy tym wygodę i bezpieczeństwo.
Następną firmą powiązaną z kształceniem w naszej szkole jest firma SCHRACK Technik, której pracownicy przedstawili nam ofertę systemów multimedialnego okablowania strukturalnego dla domów i mieszkań "SCHRACK 4 HOME" . Po wysłuchaniu oferty doszliśmy do wniosku, że, aby wykonać sieci okablowania strukturalnego, nie trzeba być specjalistą, a udogodnienia i uproszczenia systemów produkowanych przez firmę są bardzo interesujące.
Po odwiedzinach stoiska firmy SCHRACK Technik odwiedziliśmy stoisko firmy METZ CONNECT produkującej rozwiązania dla sieci teleinformatycznych. Zostaliśmy bardzo ciepło przyjęci przez przedstawiciela firmy i zapoznani z jej ofertą. Zaskoczyło nas bardzo podejście przedstawiciela do nas. Bardzo chętnie i dużo opowiadał o swojej firmie, ale, co najważniejsze, dostarczył nam wielu ciekawych informacji niedostępnych w popularnych wydawnictwach. Zostaliśmy obdarowani technicznymi katalogami i w miłej atmosferze udaliśmy się na dalsze zwiedzanie.
Miejscem, które przykuło naszą uwagę, było stoisko Instytutu Tele- i Radiotechnicznego. Wystawcy pokazali nam, jak działy techniczne są ze sobą bardzo powiązane. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się, że można połączyć energetykę i teleinformatykę w system noszący nazwę "Autonomiczna inteligentna sieć teleinformatyczna do e-diagnozowania energetycznych sieci rozdzielczych "
Targi z pewnością wzbudziły ogromne zainteresowanie uczniów. Można było zapoznać się z ofertą każdej z firm a przedstawiciele chętnie odpowiadali na zadane przez pytania. Przy każdym ze stanowisk udostępniono ulotki informacyjne na temat firm oraz wręczano upominki.
Około godziny 16.00 uczniowie wraz z nauczycielami udali się do restauracji, w której zjedli smaczny obiad. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Uczniowie i nauczyciele pomimo zmęczenia a drogą byli szczerze zadowoleni i wyrazili chęć powtórzenia wyjazdu w kolejnych latach.

Mateusz Szymański

Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.