Historyczne zwycięstwo Reprezentacji ZSE w Półfinale Mistrzostw Strefy Jeleniogórskiej w Koszykówce Chłopców!
6.03.2025 r. w Zgorzelcu został rozegrany Półfinał Strefowy w Koszykówce Chłopców, w którym nasi reprezentanci zajęli wymarzone pierwsze miejsce - tym samym uzyskując awans do Finału Strefy. Koszykarze ZSE w swoim pierwszym meczu pewnie pokonali Mistrza Powiatu Lubańskiego. Także po bardzo zaciętym spotkaniu oraz wspaniałej grze obronnej wyprzedzili po raz pierwszy w historii Mistrza Powiatu Zgorzeleckiego - reprezentantów ZSZ i L Zgorzelec wynikiem 29:25. Dzięki temu zwycięstwu w kolejnej rundzie rozgrywek zagramy pierwszy mecz z drużyną z drugiego miejsca półfinału B, co zdecydowanie zwiększa nasze szanse na medal w ścisłym Finale, który odbędzie się 13.03.2025 r. w Zgorzelcu. Reprezentacja ZSE prowadzona przez trenerkę, panią Edytę Kwiecińską, w składzie: Emil Kryjak, Stanisław Zarembecki, Kornel Dziekan, Jakub Mazur, Marcin Matczak, Szymon Luberda, Tycjan Biniek, Damian Kołodziejczak, Patryk Basiak, Marcello Mastonza, Krystian Lisiecki, Konrad Mandżak, Maciej Piotrowski, Pietro Laudani i Dominik Jaworski osiągnęła niebywały sukces, pokonując ligowych graczy.
Zwycięskiej drużynie życzymy powodzenia w Finale! Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z zawodów.
Edyta Kwiecińska
Z głębokim smutkiem informujemy o nieoczekiwanym odejściu naszego ucznia Mateusza Szlachty.
Rodzinie składamy najszczersze kondolencje.
03.03.2025 r. w Legnicy odbył się etap diecezjalny XXXV Olimpiady Teologii Katolickiej pod hasłem „Świętowanie i odpusty w Kościele katolickim”, której głównym organizatorem jest diecezja sandomierska. Naszą szkołę reprezentowali Wiktoria Rojek z klasy 3P i Kornel Dul z klasy 2P. Opiekę nad młodzieżą sprawował katecheta - pan Adrian Kos.
Dziękujemy bardzo uczniom za udział i zaangażowanie oraz życzymy dalszych sukcesów w zdobywaniu wiedzy teologicznej.
Adrian Kos
27 lutego 2025 r. w Zespole Szkół Elektronicznych odbyły się eliminacje okręgowe Olimpiady Wiedzy o Wynalazczości. Udział wzięło 7 uczniów ze szkół ponadpodstawowych. ZSE reprezentowały: Wiktoria Rojek, Maja Sokołowska oraz Emilia Wojcieszak. Olimpiada miała charakter naukowo – techniczny. Głównym celem było zainteresowanie młodzieży tematyką innowacyjności, nabyciem praktycznych umiejętności związanych z dokonywaniem i zgłaszaniem projektów wynalazczych, aktywizacją twórczego myślenia oraz edukacją o charakterze badawczym, usprawniającym, konstrukcyjnym bądź technologicznym. Tegoroczni uczestnicy otrzymali do rozwiązania test składający się z 30 pytań z zakresu prawa własności przemysłowej i historii wynalazków. Następnie należało wykonać 3 zadania polegające na wykazaniu praktycznej umiejętności stosowania przepisów prawa własności przemysłowej i znajomości ważniejszych wynalazków i ich twórców. Czas trwania rywalizacji wynosił 90 minut. Uczniów obowiązywał bezwzględny zakaz używania materiałów pomocowych, aparatów telefonicznych i innych sprzętów elektronicznych. Do etapu ogólnopolskiego zakwalifikowała się Wiktoria Rojek, której serdecznie gratulujemy! Dzięki udziałowi w olimpiadzie uzdolniona technicznie młodzież ma okazję do rozwijania pasji oraz samodzielnego zdobywania wiedzy.
27 lutego 2025r. w Teatrze Starym w Bolesławcu odbyły się obchody Dnia Bezpiecznego Internetu zorganizowane przez Zespół Szkół Elektronicznych. Wydarzenie skierowane było do klas pierwszych naszej szkoły oraz klas ósmych szkół podstawowych z terenu powiatu bolesławieckiego. Celem było zwiększenie świadomości młodzieży na temat zagrożeń w sieci oraz promowanie odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z internetu. Program wydarzenia obejmował różnorodne aktywności mające na celu edukację uczestników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Uczniowie wzięli udział w konkursach i quizach, które sprawdzały ich wiedzę na temat ochrony danych osobowych, unikania oszustw internetowych oraz zasad bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych. Dodatkowo mieli okazję wysłuchać prelekcji ekspertów z firmy Allegro, którzy przedstawili najczęstsze zagrożenia w sieci i sposoby zabezpieczenia się przed cyberprzestępcami. Ważnym elementem wydarzenia było także uświadomienie młodzieży, jakie konsekwencje mogą nieść ze sobą nieodpowiednie zachowania w sieci, takie jak hejt, czy publikowanie prywatnych informacji. Spotkanie stało się okazją do dyskusji na temat cyfrowej etykiety i odpowiedzialności za wpisy.
Dzień Bezpiecznego Internetu był nie tylko okazją do zdobycia wiedzy, ale także do integracji i wspólnej zabawy. Dzięki atrakcyjnej formule, angażującym zadaniom i praktycznym wskazówkom uczestnicy mogli lepiej zrozumieć, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci i unikać zagrożeń w cyfrowym świecie.
Robert Kochmański
21.02.2025 r. uczniowie: Laura Gortych, Dominika Korzeniewicz, Natalia Techmańska, Wiktor Dykas i Jakub Bortnik wzięli udział w drugim etapie IV Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego, który odbył się w Zespole Szkół Handlowych i Usługowych. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Powiatowe Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu. W etapie powiatowym wzięło udział 25 uczniów z dziewięciu szkół ponadpodstawowych naszego powiatu. Na poziomie klas I-II pierwsze miejsce zajęła Dominika Korzeniewicz z kl. 2H, natomiast w kategorii klas III-V drugie miejsce uzyskała Laura Gortych z kl. 4H.
Serdecznie gratulujemy laureatkom tak wysokich osiągnięć i życzymy wielu sukcesów.
W dniach 24.01–26.01 odbyła się kolejna edycja KrakJamu.
KrakJam to wydarzenie typu „Game Jam”, podczas którego uczestnicy mają 48 godzin na stworzenie gry na zadany temat.
Wśród uczestników znajdowali się zarówno pasjonaci, jak i doświadczeni profesjonaliści z branży gamedevowej.
Wydarzenie jest częścią Global Game Jam, dlatego tegorocznym tematem – tak jak w przypadku innych wydarzeń pod tym szyldem – były „Bańki”. Według wielu opinii nie był to łatwy temat, jednak mimo to uczniowie naszej szkoły zdołali stworzyć naprawdę ciekawą i wciągającą grę w zaledwie 48 godzin. Dzięki połączeniu umiejętności wszystkich członków zespołu powstała gra o nazwie „Bubblenstein 3D”.
Link do rozgrywki- https://shorturl.at/kgi5m
Rozgrywka polega na używaniu broni strzelających bańkami, aby eliminować „zalatujące” postacie, które są przeciwnikami gracza. Dzięki rezygnacji ze snu podczas KrakJamu oraz ogromnemu poświęceniu czasu na doskonalenie sztuki tworzenia gier, efekt końcowy był bardzo satysfakcjonujący.
W skład zespołu naszej szkoły weszli uczniowie klas 4P i 5T:
· Nataniel Papajoanu – Programowanie i Game Design
· Jakub Wawro – Grafika 3D, 2D i Animacje
· Piotr Izydroczyk – Programowanie i Montaż
· Mateusz Bagłaj – Grafika 3D, Efekty Specjalne i Dźwięki
Warto wspomnieć, że nawet jeśli ktoś nie posiada umiejętności programistycznych ani nie potrafi tworzyć zachwycających grafik, nadal może brać udział w różnego rodzaju game jamach.
Wyniki rekrutacji do projektu 2024-1-PL01-KA122-SCH-000207082
pn. „Wspieranie postaw ekologicznych i umiejętności cyfrowych uczestników projektu”,
Działanie I. Sewilla, 23-29.03.2025 r.
Lp. Imię Nazwisko Klasa Punktacja
1 Natalia Dymarska 2P 41
2 Emilia Wojcieszak 4T 36
3 Tycjan Biniek 2P 29
4 Kornel Dul 2P 28
5 Klaudia Makuch 2H 26
6 Maja Sokołowska 4T 26
7 Mateusz Janeczko 4T 26
8 Hubert Ciszewski 2P 25
9 Szymon Sawicki 2P 25
10 Kacper Mrozik 2P 25
LISTA REZERWOWA
1 Mikołaj Salawa 2P 25
2 Michał Jaśkiewicz 2P 24
3 Tomasz Piwowarski 2PE 24
4 Daniel Adamczyk 2PE 24
5 Krzysztof Zeszutek 2P 23
6 Krzysztof Wawrzyniec 2T 23
7 Jakub Kunysz 2P 21
8 Jacek Szuber 2P 20
9 Tymon Dudek 2P 19
10 Jakub Burdyna 2P 18
Uczniowie mają możliwość złożenia odwołania lub rezygnacji z udziału w projekcie
do 28 lutego, do godz. 11.00.
Wszelkie zmiany należy zgłaszać do Pani Pedagog Krystyny Andres-Wędziny.
Kryteria rekrutacji (średnia z dwóch ostatnich semestrów):
-ocen z przedmiotów >5.0-6p.,5.0-4p.,4.9-4.0-3p.,3.9-3.5-2p.,3.4-3.0-1p.
-ocen z języka ang. >5.0-6p.,5.0-4p.,4.9-4.0-3p.,3.9-3.5-2p.,3.4-3.0-1p.
-ocen zachowania wzorowa-6p., bardzo dobra-4p.,dobra-2p.
-frekwencja z ostatnich 3 semestrów 70%-80%:2p,81%-90%:4p, 91%-100%:8p
Kryterium uzupełniające dla osób z mniejszymi szansami, za każdy wskaźnik +5p.(niski status materialny, orzeczenie o niepełnosprawności itp.)
W przypadku tej samej liczby punktów decydujące jest zaangażowanie w życie szkoły – wolontariat, konkursy, itp. Szczegóły w regulaminie rekrutacji.
Organizatorami konkursu są: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu oraz Regionalne Biuro Województwa Dolnośląskiego w Brukseli.
Ważne informacje:
1. podstawowe wartości stojące u podstaw zjednoczonej Europy;
2. cztery swobody UE i ich funkcjonowanie w praktyce;
3. znaczenie Jednolitego Rynku UE i związane z nim korzyści dla MŚP;
4. Polityka Spójności i jej wpływ na rozwój Dolnego Śląska;
5. rola władz samorządowych we wdrażaniu projektów finansowanych ze środków UE;
6. zasady funkcjonowania strefy Schengen;
7. UE a społeczeństwo obywatelskie;
8. wybrane polityki UE i ich wpływ na codzienne życie mieszkańców województwa dolnośląskiego.
1. 28.02.2025 - przesyłanie przez szkoły zgłoszeń udziału w konkursie
2. 17.03.2025 – ostateczne przesłanie prac konkursowych przez zgłoszonych uczestników
3. 17-21.03.2025 – praca Zespołu Doradczego Komisji Konkursowej i przekazanie rekomendacji
4. 24-28.03.2025 – praca Komisji Konkursowej i wyłonienie zwycięzców konkursu
5. 04.04.2025 - ogłoszenie wyników konkursu
6. 25.04.2025 – uroczystość wręczenia nagród
7. 11-13.05.2025 – wizyta laureatów w Brukseli
Szczegółowe informacje na temat przebiegu oraz zasad oceniania prac konkursowych znajdują się w Regulaminie Konkursu.
Dokumenty:
Regulamin Konkursu (PDF)
Formularz zgłoszeniowy - załącznik nr 1 (WORD)
Oświadczenie - załącznik nr 2 (PDF)
https://dbp.wroclaw.dolnyslask.pl/biblioteki/wroclaw/wroclaw-wydarzenia/6508-konkurs-europa-w-mojej-gminie
24 stycznia 2025 roku w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym rozpoczął się Hackjam 2025 – ogólnopolski maraton tworzenia gier. W wydarzeniu wzięli udział nasi uczniowie z klasy 4T i 5T, zaangażowani w projekt szkolnego Gamedevu. Do konkursu zgłosiło się około 100 uczestników, których zadaniem było stworzenie gry od podstaw w ciągu 48 godzin. Tematem tegorocznego jamu było "BUBBLE".
Hackjam jest otwarty zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów z branży gamedev. Szerokie grono wolontariuszy obecnych na miejscu chętnie służyło pomocą oraz cennymi radami, które bardzo pomogły naszej drużynie w procesie tworzenia gry. Team z "Elektronika" był najmłodszym uczestnikiem konkursu i jedynym na poziomie technikum. Młodzież pracowała na własnym sprzęcie lub na sprzęcie wypożyczonym ze szkoły. Gry były tworzone przy użyciu różnych silników, modeli i animacji.
Wszyscy biorący udział w wydarzeniu otrzymali koszulki HACKJAM. Nie uzyskaliśmy pucharu, ale dla naszych pasjonatów tworzenia gier komputerowych najważniejsza była możliwość rywalizacji oraz zdobycia większego doświadczenia. Drużyna z ZSE zajęła VI miejsce w kategorii "społeczność", co jest ogromnym osiągnięciem. Maraton zakończył się 26 stycznia. Pomimo braku snu uczestnictwo w nim było bezcennym doświadczeniem. Szykujemy już formę na przyszły rok.
Nasza praca znajduje się na stronie: https://globalgamejam.org/games/2025/jumprie-9
Maja Sokołowska