Jesteś tutaj: Home

Finał OOITwTiI w Jarosławiu

naglowek jpg-560918-20 kwietnia 2024 r. w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu odbył się Finał Ogólnopolskiej Olimpiady Innowacji Technicznych w Telekomunikacji i Informatyce-Blok Programistyczny. Do finału olimpiady zakwalifikowali się nasi najlepsi programiści Technikum nr 4 w Bolesławcu: Hubert Kopania i Marcin Witnik, dla których innowacje w informatyce to nie tylko ważna część szkolnej edukacji, ale przede wszystkim pasja. Przez dwa dni walczyli o tytuł „Młodego innowatora” w bloku programistycznym, rozwiązując testy i zadania praktyczne. Blok programowania w Olimpiadzie Innowacji i Wynalazczości jest dedykowany uczniom zainteresowanym informatyką i programowaniem. Mają oni okazję zaprezentować swoje umiejętności w tworzeniu oprogramowania oraz rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem różnych języków programowania. W konkurencjach związanych z programowaniem rozwiązują zadania, które wymagają logicznego myślenia, umiejętności algorytmicznego podejścia do problemów oraz znajomości konkretnych technologii i języków programowania m.in. Python, Java, C++ czy JavaScript.
Nasi programiści mieli okazję pokazać swoje umiejętności w różnych dziedzinach informatyki, takich jak: programowanie dynamiczne, struktury danych, grafy, algorytmy sortowania czy sztuczna inteligencja. Konkurencje wymagały od nich szybkiego i efektywnego rozwiązywania problemów, czyli działania pod presją czasu. Hubertowi udało się uzyskać tytuł Finalisty Olimpiady, natomiast Marcin czeka na informację zwrotną dotyczącą jednego z zadań, które nie zostało zaliczone przez kapitułę. Olimpiada to nie tylko szansa na sprawdzenie swoich umiejętności, ale również pierwszy krok do zdobycia indeksu wymarzonej wyższej uczelni technicznej bez procedury rekrutacyjnej. Co więcej, Hubert jest ubiegłorocznym laureatem i jako pierwszy wywalczył sobie zwolnienie z części teoretycznej egzaminu zawodowego. Opiekunem i koordynatorem olimpiady był jak zawsze niezastąpiony Jarosław Majko. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

1412 Easy-Resize.com

Sukcesy uczniów klasy 4e w konkursie „Deutsch im Beruf"

pobraneSerdecznie gratulujemy dwóm drużynom z klasy 4e, które wzięły udział w III Powiatowym Konkursie Języka Niemieckiego „Deutsch im Beruf" („Niemiecki zawodowy") dla uczniów klas I - IV technikum oraz szkół branżowych. Ich krótkie filmiki prezentujące zawód elektronika zajęły III miejsce (drużyna: Mateusz Ojewski, Adrian Lech, Kacper Zatylny) oraz wyróżnienie (drużyna: Wojciech Basiński, Damian Kołodziejczak, Jakub Winiarski). W konkursie wzięło udział 31 uczniów.
Oprac. Kamilla Dudek

"Dziewczyna Influencera"

dziewczyna influencera plakat2Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym, jakim było wyjście do kina na film "Dziewczyna Influencera". Inicjatywa ta jest częścią szerszego programu szkoły, mającego na celu integrację i rozwijanie zainteresowań kinematograficznych wśród młodzieży.
Film "Dziewczyna Influencera", opowiadający historię młodej kobiety, która staje się obiektem zainteresowania popularnego influencera, wywołał wiele emocji wśród uczestników. Uczniowie mieli możliwość zobaczyć, jak media społecznościowe wpływają na relacje międzyludzkie oraz jak ważna jest autentyczność i prawdziwe wartości w życiu cyfrowym.
Po seansie odbyła się krótka dyskusja, w której uczniowie mogli podzielić się swoimi przemyśleniami na temat filmu oraz jego przesłania. Wielu z nich zwracało uwagę na realistyczne przedstawienie współczesnej młodzieży i wyzwań, z jakimi się mierzy.
Wyjście do kina było nie tylko okazją do obejrzenia interesującego filmu, ale również momentem na rozwijanie krytycznego myślenia i zdolności analitycznych młodych ludzi. Inicjatywy takie jak ta są dowodem na to, że Zespół Szkół Elektronicznych w Bolesławcu stawia na wszechstronny rozwój swoich uczniów, łącząc edukację z kulturą i nowoczesnymi technologiami.

Opracował: Robert Kochmański

Mała Gerda poznaje Świat

WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.11W niezwykłą podróż po świecie zrozumienia i empatii zabrali nas uczniowie i nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu, organizując spektakl pod hasłem „Mała Gerda poznaje Świat". Wydarzenie to,  miało na celu zwiększenie świadomości na temat odmienności oraz pokazanie, jak ważna jest akceptacja i wsparcie dla osób z różnorodnymi potrzebami.
Trzy klasy Zespołu Szkół Elektronicznych wzięły udział w tym poruszającym wydarzeniu, stanowiąc ważną część zgromadzonej publiczności. Spektakl, przygotowany i zaprezentowany przez nauczycieli oraz uczniów Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych, był okazją do zobaczenia świata oczami osób z niepełnosprawnościami – ich codziennych wyzwań, radości, smutków, ale przede wszystkim niezwykłej siły i odwagi.
Przedstawienie to było nie tylko wyrazem artystycznym, ale również edukacyjnym, skłaniającym do refleksji nad tym, jak możemy na co dzień wspierać osoby z różnego rodzaju potrzebami, budować z nimi relacje i pomagać w integracji z otoczeniem. Poprzez taniec, muzykę i słowo mówione, uczestnicy spektaklu przekazali potężne wiadomości o tolerancji, miłości i potrzebie zrozumienia drugiego człowieka.
Zakończenie spektaklu było równie wzruszające, co sam jego przebieg. Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych, w geście wdzięczności i uznania dla trudu włożonego w przygotowanie spektaklu, wręczyli reżyserowi oraz aktorom słodkie upominki i kwiaty. Ten gest podkreślił głęboką więź, jaką udało się zbudować między uczniami obu szkół, oraz pokazał, że takie inicjatywy zbliżają ludzi, ucząc ich empatii i współczucia.
Przedstawienie „Mała Gerda poznaje Świat"  nie tylko przyczyniło się do zwiększenia świadomości na temat akceptacji wśród młodzieży, ale także pokazało, jak sztuka może być potężnym narzędziem do przekazywania ważnych społecznych przesłań. Spektakl ten był pięknym przykładem na to, że różnorodność i akceptacja są wartościami, które warto pielęgnować każdego dnia.

Inicjatywa takich spotkań jak spektakl „Mała Gerda poznaje Świat"  jest nieoceniona w budowaniu mostów między osobami z różnymi doświadczeniami życiowymi. Dzięki takim wydarzeniom, uczniowie mają szansę nie tylko lepiej zrozumieć swoich rówieśników, ale też nauczyć się, jak mogą aktywnie wspierać ich integrację i akceptację w społeczeństwie. Organizacja takiego spektaklu to krok w kierunku bardziej inkluzywnej i zrozumiałej dla wszystkich przyszłości.

Opracował: Robert Kochmański

WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.10 1 WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.12 1

KONKURSU MITOLOGICZNEGO

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU MITOLOGICZNEGO
DLA KLAS PIERWSZYCH


Organizatorem konkursu jest biblioteka Zespołu Szkół Elektronicznych im. Ignacego Domeyki w Bolesławcu przy współpracy z panią Barbarą Zarzycką.
1. Konkurs jest organizowany dla uczniów klas pierwszych ZSE.
2. Cele konkursu:
  ⦁ Usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy o mitologii starożytnej Grecji i Rzymu.
  ⦁ Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych uczniów.
3. Zakres tematyczny: Mitologia Greków i Rzymian.
4. Literatura: „Mitologia” Jana Parandowskiego.
5. Uczniowie zgłaszają chęć uczestnictwa w konkursie w bibliotece szkolnej.
6. Organizacja konkursu:
  - konkurs odbędzie się 22.04.2024 r. o godz. 8.00 w czytelni biblioteki;
  - uczestnicy będą rozwiązywać test składający się z zadań zamkniętych i otwartych sprawdzających znajomość mitologii Greków i Rzymian;
  - czas przeznaczony na rozwiązanie testu: 45 minut;
7. Komisja konkursowa: pani Renata Rosa oraz pani Barbara Zarzycka.
8. Nagrody: uczniowie, którzy zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsce otrzymają nagrody rzeczowe, a wszyscy uczestnicy po 20 punktów dodatnich z zachowania.
9. Ogłoszenie wyników nastąpi przez radiowęzeł.
10. Regulamin jest dostępny w bibliotece szkolnej, gablotach informacyjnych oraz na stronie internetowej szkoły.

2E z wizytą w nowej siedzibie Muzeum Ceramiki w Bolesławcu

Bez nazwyWe wtorek 9 kwietnia br. klasa 2E wraz z wychowawczynią panią Kamillą Dudek zwiedziła Nowe Muzeum Ceramiki w Bolesławcu. Otwarta przed tygodniem nowa siedziba Muzeum Ceramiki wzbudza ciekawość w całej Polsce - to największe tego typu muzeum w kraju. Nowoczesna ekspozycja uzupełniona licznymi multimediami zachęca do odwiedzin - raz to za mało!

Oprac. Kamilla Dudek

436425783 948152350648005 8463272315725528005 n 436379013 948154570647783 9165040050331867275 n 436421973 948152283981345 8204411594503852810 n

Znamy laureatów etapu powiatowego konkursu historycznego

pobraneW IV Powiatowym Konkursie Historycznym „Od starożytności do współczesności”, który odbył się w dniu 4.04.2024 r., wzięło udział sześciu uczniów z naszej szkoły. Z ogromną radością informujemy, że jego laureatami zostali:

Klasa 1
Marcin Kwaśnik z klasy 1E, II miejsce

Klasa 2
Stanisław Błąd z klasy 2P, II miejsce
Szymon Sierpień z klasy 2F, III miejsce

Klasa 3 - Szymon Pryka z klasy 3E, II miejsce

Serdecznie gratulujemy!

Chłopcy z "Elekronika" Mistrzami w piłce ręcznej Strefy Jeleniogórskiej

images5 kwietnia 2024 r. odbył się finał Mistrzostw strefy jeleniogórskiej szkół ponadpodstawowych w piłce ręcznej chłopców w sali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu.

Rozegrano następujące mecze:

ZSE Bolesławiec - ZSOZ Bolesławiec     12 :  6   (5:2)

ZSZL Zgorzelec -  II LO Jelenia Góra      5 : 16   (3:8)

W finale rozegrano mecze o:

 

III miejsce: ZSOZ Bolesławiec - ZSZL Zgorzelec      9 : 7       (4:4)

I miejsce: ZSE Bolesławiec - II LO Jelenia Góra    9 : 9       (5:6)      k. 3:2

Szkołę reprezentowali:

- Piotr Skiba
- Szymon Buczkowski
- Patryk Blatkiewicz
- Igor Twardowski
- Błażej Piotrowski
- Igor Piotrowski
- Kacper Czwaryński
- Bartosz Jasiński
- Wojciech Burdzy
- Karol Kasprzak
- Oskar Kujawiakowski
- Oskar Gurtatowski
- Olgierd Lichnerowicz
- Eryk Oleński
- Damian Sądaj
Piątkowym zwycięstwem chlopcy zakwalifikowali się do Finału Wojewódzkiego Licealiady, który odbędzie się 19 kwietnia u Mistrza Strefy Legnickiej.
Opiekunem zespołu jest Michał Sobczyszyn.

DSC01525

Wesołych Świąt życzy społeczność ZSE

WS zse

Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych i Podopieczni II Środowiskowego Domu Samopomocy Świętują Wielkanoc Razem

imagesObchody Wielkanocy nie tylko są czasem świętowania i radości dla wielu, ale także okazją do integracji społecznej i wspierania osób z różnymi potrzebami. W ramach tych obchodów, coraz więcej młodzieży szkolnej angażuje się w organizację wydarzeń, które umożliwiają udział podopiecznym II Środowiskowego Domu Samopomocy. Takie działania nie tylko przynoszą radość wszystkim uczestnikom, ale również budują więź społeczną opartą na empatii i szacunku.
Dla osób z niepełnosprawnościami uczestnictwo w obchodach Wielkanocy z młodzieżą szkolną ma ogromne znaczenie. To nie tylko okazja do wspólnego świętowania, ale również szansa na budowanie więzi społecznych i poczucia przynależności. Włączenie ich w tego typu wydarzenia nie tylko daje im możliwość przeżycia radości świąt, ale także wzmacnia ich poczucie wartości i akceptacji przez społeczność. Dla młodzieży szkolnej zaangażowanie się w organizację obchodów Wielkanocy z podopiecznymi II Środowiskowego Domu Samopomocy to także czas nauki empatii i szacunku dla osób z niepełnosprawnościami. Poprzez bezpośredni kontakt i wspólne działania, młodzi ludzie mają okazję zrozumieć wyzwania, z jakimi muszą się zmagać inni, oraz dostrzec ich indywidualne talenty i umiejętności.
W ramach organizacji obchodów Wielkanocy, podopiecznymi wraz z instruktorami Domu Samopomocy przygotowywali potrawy świąteczne, a następnie wszyscy spożywali przepyszne potrawy świąteczne. Na zakończenie wspólnych chwil uczniowie wraz z podopiecznymi cudownie bawili się podczas poszukiwania słodkości pozostawionych przez zajączka w ogrodzie. Te działania nie tylko przyniosły radość wszystkim uczestnikom, ale także budują atmosferę wzajemnego szacunku i zrozumienia.
Włączenie podopiecznych II Środowiskowego Domu Samopomocy w obchody Wielkanocy z młodzieżą szkolną ma również wymiar społeczny. To nie tylko dowód solidarności i wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, ale także budowanie wspólnoty lokalnej opartej na wartościach równości i akceptacji. Takie działania przyczyniają się do tworzenia bardziej otwartej i tolerancyjnej społeczności, w której każdy może czuć się akceptowany i szanowany.
Włączenie podopiecznych II Środowiskowego Domu Samopomocy w obchody Wielkanocy z młodzieżą szkolną to nie tylko wyraz integracji społecznej, ale także okazja do nauki empatii i szacunku dla osób z różnymi potrzebami. To również budowanie więzi społecznych opartych na solidarności i współpracy, które przyczyniają się do tworzenia bardziej inkluzywnej społeczności, w której każdy ma szansę na pełne uczestnictwo i akceptację.
zredagował: Robert Kochmański

 IMG20240322121950 Easy-Resize.com IMG20240322122009 Easy-Resize.com IMG20240322124133 Easy-Resize.com IMG20240322124159 Easy-Resize.com IMG20240322124244 Easy-Resize.com IMG20240322124249 Easy-Resize.com IMG202403221250061 Easy-Resize.com

Strona 1 z 123

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 22 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony