"Perspektywy" potwierdza, że Technikum nr 4 w Zespole Szkół Elektronicznych w Bolesławcu jest wśród najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2024"
W październiku uczniowie z klas 3 P i 5P wzięli udział w wyjątkowym wyjeździe edukacyjnym do Malagi w Hiszpanii, realizowanym w ramach projektu FERS. Głównym celem pobytu było doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim oraz nauka języka hiszpańskiego. Codzienne zajęcia pozwoliły młodzieży na oswojenie się ze słownictwem i rozwinięcie praktycznych umiejętności porozumiewania się. Już po kilku dniach wielu uczestników wyjazdu swobodnie i odważnie posługiwało się językiem angielskim i hiszpańskim nie tylko podczas zajęć, ale także w rozmowach z lokalnymi mieszkańcami i innymi uczniami.
Część programu stanowiły wycieczki kulturowe. Jednym z ważniejszych punktów było zwiedzanie słynnego Museo de Malaga, gdzie mieliśmy okazję podziwiać bogatą kolekcję sztuki i poznać historię miasta i Hiszpanii. Obejrzeliśmy również: ruiny Teatru Rzymskiego, twierdzę Alcazaba, zamek Gibralfaro oraz renesansową Katedrę Wcielenia. Dzieła malagijskich artystów podziwialiśmy w Museo del Patrimonio Municipal. Szczególną atrakcję stanowiły prace Pabla Picassa, które zostały zgromadzone w muzeum jego imienia. Kulturalny szlak zakończyliśmy odwiedzinami targu miejskiego Mercado Central de Atarazanas z pięknymi drzwiami w stylu mauretańskim oraz dużym, kolorowym oknem witrażowym, na którym ukazane są zabytki i symbole Malagi oraz herb miejski. Niezwykle inspirująca była także wizyta w lokalnej szkole - Instituto de Educacion Secundaria Miguel Romero Esteo - gdzie nasi uczniowie spotkali się z hiszpańskimi rówieśnikami. Wspólne zajęcia, warsztaty i gry integracyjne umożliwiły nie tylko nawiązanie nowych przyjaźni, ale także poznanie codzienności swoich kolegów. Była to również okazja do wymiany doświadczeń, nauki otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Wyjazd do Malagi był dla uczniów niezwykłym doświadczeniem, które łączyło naukę z przyjemnością odkrywania nowego miejsca i poznawania ludzi. Dzięki projektowi FERS nie tylko pogłębili swoje umiejętności językowe, ale również poznali wartości płynące z międzykulturowej wymiany, która pozostawiła trwałe ślady w ich pamięci. Zwiedzanie miejscowych muzeów i zabytków wzbogaciło wiedzę młodzieży na temat historii i kultury regionu, budząc zainteresowanie sztuką.
Robert Kochmański
Finały trzecich Ogólnopolskich Mistrzostw IT odbyły się 25 października 2024 r. podczas Targów Poznań Arena Games. Naszą szkołę reprezentowali Emilia Wojcieszak z kl. 4T i Szymon Chojnacki z kl. 3P (w pierwszym etapie reprezentowała szkołę również Wiktoria Rojek z klasy 3P), którzy zdobyli tytuł finalistów trzeciej edycji w dywizji GAMEDEV!
W finałach dywizji GAMEDEV dla szkół ponadpodstawowych rywalizowało 10 dwuosobowych drużyn. Zadaniem uczniów było wykonanie wyznaczonych przez organizatorów zadań w ciągu 3 godzin. Dotyczyły one pracy w środowisku Unreal Engine, co wymagało znajomości języka C++ oraz umiejętności posługiwania się blueprintami. Uczestnicy mieli zapewniony sprzęt, a po zakończeniu rywalizacji mogli zwiedzać Poznańskie Targi Gier. Warto wspomnieć, że w eliminacjach do finałów startowało około 2000 drużyn z całej Polski.
Przypominamy, że w ubiegłym roku Emilia Turecka i Marcin Witnik z obecnej klasy 5PG, wywalczyli pierwsze miejsce w dywizji AI.
Gratulujemy finalistom i życzymy dalszych sukcesów.
25 października 2024 r. w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie rozpoczął się Steelworks Game Jam 3. W wydarzeniu wzięli udział nasi uczniowie z klas: 4T, 4P i 5T, którzy byli zaangażowani w projekt PentamorphStudio. Do udziału w konkursie zgłosiło się około 80 zawodników, których zadaniem było stworzenie gry od podstaw w ciągu 48 godzin. Tematem wyznaczonym przez organizatorów było amerykańskie kino horrorowe lat 50-80. Game Jam jest otwarty dla wszystkich, zarówno początkujących, jak i profesjonalistów z branży gamedev. Osoby biorące w nim udział miały doskonałą okazję, aby zdobyć doświadczenie, wiedzę oraz nawiązać nowe kontakty. Zespół z „Elektronika” był jednym z najmłodszych, ponieważ startowały tylko dwie drużyny z technikum. Uczestnicy pracowali na własnym sprzęcie lub wypożyczonym ze szkoły. Gry były tworzone przy użyciu różnych silników oraz modeli i animacji. Nagrody w konkursie miały różną wartość - od słoika chrzanu po 2000 zł. Jednak dla nas, pasjonatów tworzenia gier, najważniejsza była możliwość rywalizacji i pracy nad wspólnym projektem, w który włożyliśmy całe serducho. Game Jam zakończył się 27 października. Pomimo różnych problemów i braku snu, było to bardzo ciekawe i wartościowe doświadczenie. Nasza praca znalazła się w gronie gier opublikowanych na stronie internetowej organizatora wydarzenia.
Maja Sokołowska kl. 4T
W dniach 24-29 września 2024 r. uczniowie klas 5E, 4T, 3F, 3E, 3H, 2H, 2PE, 1HE mieli okazję uczestniczyć w niezwykłej podróży po krajach nadbałtyckich. Trasa wycieczki obejmowała wizytę w pięciu stolicach: Tallinnie (Estonia), Sztokholmie (Szwecja), Turku i Helsinkach (Finlandia) oraz Rydze (Łotwa). Noclegi na promie pozwoliły nam na komfortowe przemieszczanie się między miastami i cieszenie się pięknymi widokami morskimi.
Tallinn – średniowieczna perła
Naszą przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w stolicy Estonii, Tallinnie. Zachwyciła nas starówka wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Spacerując po wąskich uliczkach, podziwialiśmy kolorowe kamieniczki, średniowieczne mury obronne oraz zamek z wieżą Długi Herman. Zwiedziliśmy również katedrę Aleksandra Newskiego, która jest jednym z najbardziej charakterystycznych budynków miasta.
Czytaj więcej...
W ramach programu wychowawczo-profilaktycznego uczniowie klas: ITP, I HE i IIP wzięli udział w prelekcji na temat profilaktyki uzależnień. Spotkanie miało na celu zwiększenie świadomości młodzieży na temat zagrożeń związanych z różnymi formami uzależnień, takimi jak: alkohol, narkotyki, nikotyna czy korzystanie z internetu.
Podczas prelekcji prowadzący, pan Leopold Lisicki – specjalista do spraw uzależnień - w sposób przystępny i interaktywny przedstawił skutki zdrowotne i społeczne nałogów. Zwrócił uwagę na ich długofalowy wpływ na życie młodych ludzi. Uczniowie mieli okazję zadawać pytania i dzielić się swoimi refleksjami, co pozwoliło na otwartą dyskusję na temat mechanizmów wpadania w uzależnienia oraz sposobów ich unikania.
Wydarzenie to wpisuje się w działania profilaktyczne szkoły, mające na celu ochronę zdrowia psychicznego i fizycznego młodzieży. Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w spotkaniu, co świadczy o potrzebie dalszego organizowania tego typu inicjatyw edukacyjnych.
Robert Kochmański
Rekordową liczbę uczniów naszej szkoły , bo aż 58 (!) zgromadził pierwszy etap Olimpiady Liderów Telekomunikacji i Informatyki POLTELEINFO, który odbywał się 15. 10.2024 r na platformie online. W kolejnym dniu elektronicy zmagali się z zadaniami przygotowanymi przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich i nauczycieli akademickich w olimpiadzie ELEKTROMECHATRON. Ten naukowy maraton zakończyła Olimpiada Wiedzy Elektrycznej i Energetycznej – EUROELEKTRA, do której przystąpili elektrycy. Obecnie czekamy na wyniki i trzymamy kciuki za wszystkich uczniów, aby zakwalifikowali się do drugiego etapu.
Strona 1 z 127