"Perspektywy" potwierdza, że Technikum nr 4 w Zespole Szkół Elektronicznych w Bolesławcu jest wśród najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w rankingu Techników PERSPEKTYWY 2024 i przysługuje mu tytuł "Srebrnej Szkoły 2024"
4 grudnia 2024 r. uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu. Wraz z uczestnikami II Środowiskowego Domu Samopomocy w Bolesławcu przygotowywali się do nadchodzących świąt. W atmosferze pełnej radości i współpracy zdobili pierniki oraz ubierali choinkę. Wspólne dekorowanie stało się okazją do nawiązania nowych znajomości i przeżycia wyjątkowych chwil.
Dziękujemy za zaproszenie oraz miło spędzony czas.
Robert Kochmański
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (GLOBAL ENTREPRENEURSHIP WEEK) w tym roku obchodzimy w dniach 18.11.2024 r. - 24.11.2024 r. pod hasłem: "Przedsiębiorczość dla każdego". Ta globalna inicjatywa promuje przedsiębiorczość, świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie innowacyjnych, biznesowych inicjatyw. Ma na celu również inspirowanie, wspieranie i wymianę doświadczeń między przedsiębiorcami, ekspertami i społecznością lokalną. Wydarzenie jest organizowane od 2008 roku w 200 krajach świata. W ramach obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości młodzież z naszej szkoły uczestniczyła w prelekcji. Poprowadził ją przedsiębiorca i wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu - dr Grzegorz Przystarz - który podzielił się wiedzą na temat prowadzenia działalności gospodarczej oraz zdobytym doświadczeniem. Uczniowie wzięli też udział w konkursie plastycznym: „Plakat promujący przedsiębiorczość”. Komisja w składzie: pani Beata Solpa- Tertel, pani Renata Rosa i pani Anna Salej oceniła prace i przyznała:
I miejsce - klasie 3F
II miejsce – klasie 1HE
III miejsce - klasie 2T
Serdeczne gratulacje dla zwycięzców oraz podziękowania dla pozostałych klas uczestniczących w konkursie.
Beata Solpa-Tertel
5 edycja CyberSkiller Challenge to nie tylko nagrody i możliwość podjęcia bezpłatnych studiów na wybranym kierunku Akademii Leona Koźmińskiego – najlepszej uczelni wg. Rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2023. To także wspólna zabawa, możliwość weryfikacji swojej wiedzy i praktyczne rozwijanie kompetencji w obszarze informatyki.
Naszym nadrzędnym celem jest wyłonienie młodych talentów, a także przygotowanie uczniów i uczennic do lepszego startu w przyszłość i ukierunkowanie ich na ścieżce kariery w świecie technologii informatycznych.
5 października 2024 r. komisja w składzie: dyrektor Andrzej Leśniewski, wicedyrektor Marek Rosa, kierownik kształcenia praktycznego Krzysztof Wolski oraz pani Renata Rosa, dokonała oceny 15 prac plastycznych, które zostały przekazane do biblioteki szkolnej. Analiza plakatów przebiegała zgodnie z kryteriami zawartymi w regulaminie konkursu (zgodność z tematem, zachowanie funkcji i cech plakatu, kreatywność, estetyka wykonania). Jury postanowiło przyznać nagrody następującym uczniom:
I miejsce – Maja Matysik z kl.3P
II miejsce – Alicja Fernandez-Majcher z kl. 5PG
III miejsce – Natalia Greszta z kl.3TH
wyróżnienie – Jakub Burdyna z kl. 2P
Autorzy najlepszych prac otrzymali karty prezentowe EMPIK, a wszyscy uczestnicy konkursu punkty dodatnie z zachowania. Serdecznie gratulujemy laureatom, a pozostałym uczniom dziękujemy za udział w konkursie.
Renata Rosa
W plebiscycie „ Ulubiona książka uczniów ZSE 2024”, który zorganizowała biblioteka szkolna wzięło udział 328 osób. Ranking popularności przedstawia się następująco:
I miejsce – saga „Wiedźmin” Andrzeja Sapkowskiego (42 głosy)
II miejsce – „Nic mnie nie złamie” Davida Goggins`a (31)
III miejsce – seria o „Harrym Potterze” J.K. Rowling (26)
IV miejsce – „Rodzina Monet” Weroniki Marczak (13)
W losowaniu szczęśliwych kuponów z oddanymi głosami wzięli udział: dyrektor Andrzej Leśniewski, pani Magdalena Lenda-Szajwaj, pani Barbara Zarzycka, pan Robert Kochmański oraz przewodniczący Samorządu Uczniowskiego - Bartosz Dimitrov. Uczniowie, którzy otrzymali karty prezentowe Empik to: Dominik Posadowski z kl. 1HE (głosował na „Ostatnie życzenie” A. Sapkowskiego), Michał Zwolak z kl. 2E („Sztuka wojenna” Sun Tzu), Weronika Pryka z kl. 3E („Yellowface” Rebecca F. Kuang), Tomasz Oko z kl. 4E („Jorge Joestar” Ōtarō Maijō) i Tatiana Mielko z kl. 5PG („Nieznośna lekkość bytu” Milan Kundera). Zapraszam wszystkich uczniów do wzięcia udziału w kolejnym plebiscycie najpopularniejszych książek za rok.
Renata Rosa
W październiku uczniowie z klas 3 P i 5P wzięli udział w wyjątkowym wyjeździe edukacyjnym do Malagi w Hiszpanii, realizowanym w ramach projektu FERS. Głównym celem pobytu było doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim oraz nauka języka hiszpańskiego. Codzienne zajęcia pozwoliły młodzieży na oswojenie się ze słownictwem i rozwinięcie praktycznych umiejętności porozumiewania się. Już po kilku dniach wielu uczestników wyjazdu swobodnie i odważnie posługiwało się językiem angielskim i hiszpańskim nie tylko podczas zajęć, ale także w rozmowach z lokalnymi mieszkańcami i innymi uczniami.
Część programu stanowiły wycieczki kulturowe. Jednym z ważniejszych punktów było zwiedzanie słynnego Museo de Malaga, gdzie mieliśmy okazję podziwiać bogatą kolekcję sztuki i poznać historię miasta i Hiszpanii. Obejrzeliśmy również: ruiny Teatru Rzymskiego, twierdzę Alcazaba, zamek Gibralfaro oraz renesansową Katedrę Wcielenia. Dzieła malagijskich artystów podziwialiśmy w Museo del Patrimonio Municipal. Szczególną atrakcję stanowiły prace Pabla Picassa, które zostały zgromadzone w muzeum jego imienia. Kulturalny szlak zakończyliśmy odwiedzinami targu miejskiego Mercado Central de Atarazanas z pięknymi drzwiami w stylu mauretańskim oraz dużym, kolorowym oknem witrażowym, na którym ukazane są zabytki i symbole Malagi oraz herb miejski. Niezwykle inspirująca była także wizyta w lokalnej szkole - Instituto de Educacion Secundaria Miguel Romero Esteo - gdzie nasi uczniowie spotkali się z hiszpańskimi rówieśnikami. Wspólne zajęcia, warsztaty i gry integracyjne umożliwiły nie tylko nawiązanie nowych przyjaźni, ale także poznanie codzienności swoich kolegów. Była to również okazja do wymiany doświadczeń, nauki otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Wyjazd do Malagi był dla uczniów niezwykłym doświadczeniem, które łączyło naukę z przyjemnością odkrywania nowego miejsca i poznawania ludzi. Dzięki projektowi FERS nie tylko pogłębili swoje umiejętności językowe, ale również poznali wartości płynące z międzykulturowej wymiany, która pozostawiła trwałe ślady w ich pamięci. Zwiedzanie miejscowych muzeów i zabytków wzbogaciło wiedzę młodzieży na temat historii i kultury regionu, budząc zainteresowanie sztuką.
Robert Kochmański
Strona 3 z 119