W październiku uczniowie z klas 3 P i 5P wzięli udział w wyjątkowym wyjeździe edukacyjnym do Malagi w Hiszpanii, realizowanym w ramach projektu FERS. Głównym celem pobytu było doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim oraz nauka języka hiszpańskiego. Codzienne zajęcia pozwoliły młodzieży na oswojenie się ze słownictwem i rozwinięcie praktycznych umiejętności porozumiewania się. Już po kilku dniach wielu uczestników wyjazdu swobodnie i odważnie posługiwało się językiem angielskim i hiszpańskim nie tylko podczas zajęć, ale także w rozmowach z lokalnymi mieszkańcami i innymi uczniami.
Część programu stanowiły wycieczki kulturowe. Jednym z ważniejszych punktów było zwiedzanie słynnego Museo de Malaga, gdzie mieliśmy okazję podziwiać bogatą kolekcję sztuki i poznać historię miasta i Hiszpanii. Obejrzeliśmy również: ruiny Teatru Rzymskiego, twierdzę Alcazaba, zamek Gibralfaro oraz renesansową Katedrę Wcielenia. Dzieła malagijskich artystów podziwialiśmy w Museo del Patrimonio Municipal. Szczególną atrakcję stanowiły prace Pabla Picassa, które zostały zgromadzone w muzeum jego imienia. Kulturalny szlak zakończyliśmy odwiedzinami targu miejskiego Mercado Central de Atarazanas z pięknymi drzwiami w stylu mauretańskim oraz dużym, kolorowym oknem witrażowym, na którym ukazane są zabytki i symbole Malagi oraz herb miejski. Niezwykle inspirująca była także wizyta w lokalnej szkole - Instituto de Educacion Secundaria Miguel Romero Esteo - gdzie nasi uczniowie spotkali się z hiszpańskimi rówieśnikami. Wspólne zajęcia, warsztaty i gry integracyjne umożliwiły nie tylko nawiązanie nowych przyjaźni, ale także poznanie codzienności swoich kolegów. Była to również okazja do wymiany doświadczeń, nauki otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Wyjazd do Malagi był dla uczniów niezwykłym doświadczeniem, które łączyło naukę z przyjemnością odkrywania nowego miejsca i poznawania ludzi. Dzięki projektowi FERS nie tylko pogłębili swoje umiejętności językowe, ale również poznali wartości płynące z międzykulturowej wymiany, która pozostawiła trwałe ślady w ich pamięci. Zwiedzanie miejscowych muzeów i zabytków wzbogaciło wiedzę młodzieży na temat historii i kultury regionu, budząc zainteresowanie sztuką.
Robert Kochmański