Jesteś tutaj: HomeStart

WYNIKI KONKURSU MITOLOGICZNEGO 2024

konmit22.04.2024 r. odbył się Szkolny Konkurs Mitologiczny dla klas pierwszych, który zorganizowała biblioteka szkolna przy współpracy z panią Barbarą Zarzycką. Udział wzięło 15 uczniów z klas: 1E, 1H, 1P, 1PE i 1T. Uczestnicy rozwiązywali test składający się z zadań zamkniętych i otwartych, które sprawdzały znajomość mitologii Greków i Rzymian.
I miejsce zajęła Dominika Korzeniewicz z kl. 1H, która zdobyła 53 punkty. Drugą lokatę uzyskał Szymon Starmach z kl. 1T z wynikiem 42,5 punktu. Wojciech Kamiński reprezentujący klasę 1P otrzymał 34 punkty, tym samym zajmując III miejsce. Laureaci konkursu otrzymali nagrody rzeczowe – karty upominkowe Empik.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy wiedzy, a pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.
Renata Rosa, Barbara Zarzycka

Finał OOITwTiI w Jarosławiu

naglowek jpg-560918-20 kwietnia 2024 r. w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Jarosławiu odbył się Finał Ogólnopolskiej Olimpiady Innowacji Technicznych w Telekomunikacji i Informatyce - Blok Programistyczny. Do finału olimpiady zakwalifikowali się nasi najlepsi programiści Technikum nr 4 w Bolesławcu: Hubert Kopania i Marcin Witnik, dla których innowacje w informatyce to nie tylko ważna część szkolnej edukacji, ale przede wszystkim pasja. Przez dwa dni walczyli o tytuł „Młodego innowatora” w bloku programistycznym, rozwiązując testy i zadania praktyczne. Blok programowania w Olimpiadzie Innowacji i Wynalazczości jest dedykowany uczniom zainteresowanym informatyką i programowaniem. Mają oni okazję zaprezentować swoje umiejętności w tworzeniu oprogramowania oraz rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem różnych języków programowania. W konkurencjach związanych z programowaniem rozwiązują zadania, które wymagają logicznego myślenia, umiejętności algorytmicznego podejścia do problemów oraz znajomości konkretnych technologii i języków programowania m.in. Python, Java, C++ czy JavaScript.
Nasi programiści mieli okazję pokazać swoje umiejętności w różnych dziedzinach informatyki, takich jak: programowanie dynamiczne, struktury danych, grafy, algorytmy sortowania czy sztuczna inteligencja. Konkurencje wymagały od nich szybkiego i efektywnego rozwiązywania problemów, czyli działania pod presją czasu. Hubertowi udało się uzyskać tytuł Finalisty Olimpiady, natomiast Marcin czeka na informację zwrotną dotyczącą jednego z zadań, które nie zostało zaliczone przez kapitułę. Olimpiada to nie tylko szansa na sprawdzenie swoich umiejętności, ale również pierwszy krok do zdobycia indeksu wymarzonej wyższej uczelni technicznej bez procedury rekrutacyjnej. Co więcej, Hubert jest ubiegłorocznym laureatem i jako pierwszy wywalczył sobie zwolnienie z części teoretycznej egzaminu zawodowego. Opiekunem i koordynatorem olimpiady był jak zawsze niezastąpiony Jarosław Majko. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

1412 Easy-Resize.com

Sukcesy uczniów klasy 4e w konkursie „Deutsch im Beruf"

pobraneSerdecznie gratulujemy dwóm drużynom z klasy 4e, które wzięły udział w III Powiatowym Konkursie Języka Niemieckiego „Deutsch im Beruf" („Niemiecki zawodowy") dla uczniów klas I - IV technikum oraz szkół branżowych. Ich krótkie filmiki prezentujące zawód elektronika zajęły III miejsce (drużyna: Mateusz Ojewski, Adrian Lech, Kacper Zatylny) oraz wyróżnienie (drużyna: Wojciech Basiński, Damian Kołodziejczak, Jakub Winiarski). W konkursie wzięło udział 31 uczniów.
Oprac. Kamilla Dudek

"Dziewczyna Influencera"

dziewczyna influencera plakat2Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych w Bolesławcu mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym, jakim było wyjście do kina na film "Dziewczyna Influencera". Inicjatywa ta jest częścią szerszego programu szkoły, mającego na celu integrację i rozwijanie zainteresowań kinematograficznych wśród młodzieży.
Film "Dziewczyna Influencera", opowiadający historię młodej kobiety, która staje się obiektem zainteresowania popularnego influencera, wywołał wiele emocji wśród uczestników. Uczniowie mieli możliwość zobaczyć, jak media społecznościowe wpływają na relacje międzyludzkie oraz jak ważna jest autentyczność i prawdziwe wartości w życiu cyfrowym.
Po seansie odbyła się krótka dyskusja, w której uczniowie mogli podzielić się swoimi przemyśleniami na temat filmu oraz jego przesłania. Wielu z nich zwracało uwagę na realistyczne przedstawienie współczesnej młodzieży i wyzwań, z jakimi się mierzy.
Wyjście do kina było nie tylko okazją do obejrzenia interesującego filmu, ale również momentem na rozwijanie krytycznego myślenia i zdolności analitycznych młodych ludzi. Inicjatywy takie jak ta są dowodem na to, że Zespół Szkół Elektronicznych w Bolesławcu stawia na wszechstronny rozwój swoich uczniów, łącząc edukację z kulturą i nowoczesnymi technologiami.

Opracował: Robert Kochmański

Mała Gerda poznaje Świat

WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.11W niezwykłą podróż po świecie zrozumienia i empatii zabrali nas uczniowie i nauczyciele Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu, organizując spektakl pod hasłem „Mała Gerda poznaje Świat". Wydarzenie to,  miało na celu zwiększenie świadomości na temat odmienności oraz pokazanie, jak ważna jest akceptacja i wsparcie dla osób z różnorodnymi potrzebami.
Trzy klasy Zespołu Szkół Elektronicznych wzięły udział w tym poruszającym wydarzeniu, stanowiąc ważną część zgromadzonej publiczności. Spektakl, przygotowany i zaprezentowany przez nauczycieli oraz uczniów Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych, był okazją do zobaczenia świata oczami osób z niepełnosprawnościami – ich codziennych wyzwań, radości, smutków, ale przede wszystkim niezwykłej siły i odwagi.
Przedstawienie to było nie tylko wyrazem artystycznym, ale również edukacyjnym, skłaniającym do refleksji nad tym, jak możemy na co dzień wspierać osoby z różnego rodzaju potrzebami, budować z nimi relacje i pomagać w integracji z otoczeniem. Poprzez taniec, muzykę i słowo mówione, uczestnicy spektaklu przekazali potężne wiadomości o tolerancji, miłości i potrzebie zrozumienia drugiego człowieka.
Zakończenie spektaklu było równie wzruszające, co sam jego przebieg. Uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych, w geście wdzięczności i uznania dla trudu włożonego w przygotowanie spektaklu, wręczyli reżyserowi oraz aktorom słodkie upominki i kwiaty. Ten gest podkreślił głęboką więź, jaką udało się zbudować między uczniami obu szkół, oraz pokazał, że takie inicjatywy zbliżają ludzi, ucząc ich empatii i współczucia.
Przedstawienie „Mała Gerda poznaje Świat"  nie tylko przyczyniło się do zwiększenia świadomości na temat akceptacji wśród młodzieży, ale także pokazało, jak sztuka może być potężnym narzędziem do przekazywania ważnych społecznych przesłań. Spektakl ten był pięknym przykładem na to, że różnorodność i akceptacja są wartościami, które warto pielęgnować każdego dnia.

Inicjatywa takich spotkań jak spektakl „Mała Gerda poznaje Świat"  jest nieoceniona w budowaniu mostów między osobami z różnymi doświadczeniami życiowymi. Dzięki takim wydarzeniom, uczniowie mają szansę nie tylko lepiej zrozumieć swoich rówieśników, ale też nauczyć się, jak mogą aktywnie wspierać ich integrację i akceptację w społeczeństwie. Organizacja takiego spektaklu to krok w kierunku bardziej inkluzywnej i zrozumiałej dla wszystkich przyszłości.

Opracował: Robert Kochmański

WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.10 1 WhatsApp Image 2024-04-15 at 11.59.12 1

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 31 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony