Jesteś tutaj: HomeUncategorisedKonkurs "Młody przedsiębiorca" rozstrzygnięty. Nie mamy pierwszego miejsca, ale za to mamy 2 laureatów

Konkurs "Młody przedsiębiorca" rozstrzygnięty. Nie mamy pierwszego miejsca, ale za to mamy 2 laureatów

10 maja 2012 r. w Teatrze Starym odbyła się jakże miła dla naszej szkoły uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie "Młody przedsiębiorca".

Konkurs organizowany przez BTG skierowany do uczniów szkół średnich z powiatu bolesławieckiego i powiatów ościennych składał się z dwóch etapów. W I etapie uczestnicy przygotowywali pisemnie biznes plan. Spośród nadesłanych prac wyłoniono dziesięć prezentacji, które uczestnicy przedstawili jury.

Miło nam poinformować, że wśród laureatów znaleźli się 2 uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych.

2 miejsce w konkursie, nagrody rzeczowe oraz 700 zł wygrał Miłosz Sobczak (4T), a 4 miejsce również  uhonorowane nagrodami książkowymi i nagrodą finansową 250zł - Mateusz Szymański (2E)

Uczniom serdecznie gratulujemy sukcesu. Mamy nadzieję, że ich sukces w przyszłości przełoży się na sukces w prawdziwym biznesie.

Nie możemy zapomnieć o współautorce tego sukcesu. Pani Anita Nakonieczna, która w naszej szkole uczy podstaw przedsiębiorczości, poprowadziła Miłosza i Mateusza do sukcesu, weryfikując zawartość merytoryczną biznesplanów, wskazując inne możliwości realizacji. Serdecznie dziękujemy Pani Anicie.

O konkursie pisały również media lokalne

http://boleslawiec24.pl/index.php?act=pokaz_informacje&id=1701

http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=7323

http://www.istotne.pl/a7137.php

A teraz poznajcie Waszych kolegów laureatów i ich nagrodzone pomysły.

II miejsce w konkursie "Młody przedsiębiorca" - Miłosz Sobczak 4T

Biznes plan, który zajął drugie miejsce w konkursie młody przedsiębiorca, to przedsięwzięcie zapoczątkowane już w 2 kwartale 2011 roku. Początkowo miał to być sklep internetowy sprzedający poduszki reklamowe w kształcie znanych ikon komputerowych (za zgodą właścicieli marki). Z czasem, kiedy zauważyliśmy, że Poduszkowo potrzebuje czegoś więcej i nie wykorzystuje w całości swojego potencjału, postanowiliśmy rozpocząć odrębny model sprzedaży - sprzedaż hurtową. Oferowaliśmy firmom i agencjom indywidualne poduszki reklamowe w kształcie ich logotypów. Myślę, że mój biznesplan odniósł sukces, ponieważ udowodniłem jury, że potrafiłem swój pomysł wcielić w życie.

 

 

IV miejsce w konkursie "Młody przedsiębiorca" - Mateusz Szymański 2E

Celem sporządzenia biznesplanu było opracowanie planu działania potrzebnego do założenia i rozwoju mojej przyszłej firmy.

Nazwa przedsiębiorstwa NEW NET SOLUTIONS "NNS"

Korzyściami, które chcę uzyskać wskutek prowadzenia firmy, są:

 . Korzyści ekonomiczne

 . Korzyści intelektualne

 . Samorealizacja

 . Zdobywanie doświadczenia

Do osiągnięcia mojego celu, czyli założenia i rozwoju mojej firmy potrzebne są oczywiście środki finansowe. Zaplanowałem, że na tę sumę będą się składać pieniądze z oszczędności oraz pieniądze z kredytu bankowego.

Na rozpoczęcie działalności według obliczeń potrzebowałem 40 000 PLN. Z tej kwoty

10 000 PLN pochodzić miało z wkładu własnego, a reszta, czyli 30 000 PLN, z kredytu bankowego.

Firma New Net Solutions zajmować się będzie projektowaniem, modernizacją, konserwacją, instalacją, zarządzaniem, zabezpieczaniem, serwisem sieci teleinformatycznych oraz sprzedażą sprzętu używanego w tych sieciach. Zapotrzebowanie na te usługi jest bardzo duże. Klientami firmy mogą być m.in. szkoły, szpitale, gospodarstwa domowe, firmy, instytucje użyteczności publicznej, galerie handlowe itp.

Misją firmy będzie oferowanie usług wysokiej jakości i za jak najniższą cenę. Do tego potrzebna będzie dobrze dobrana, wykształcona i doświadczona kadra pracownicza oraz wysokiej jakości sprzęt. Aby to uzyskać, firma musi ponieść duże nakłady finansowe lecz przy dłuższym okresie stosowania takiej strategii kierowania firmą i jej zasobami można założyć, że firma odniesie sukces.

Podczas badania rynku wyodrębniliśmy czynniki, które trzeba brać pod uwagę m. in potencjalną konkurencję, oczekiwania klientów, zapotrzebowanie rynku.

Rynek usług, na który chcę wejść z moją firmą, jest dynamiczny i ma duże tendencje do rozwoju. Klienci chcą posiadać szybsze, mniej awaryjne łącza oraz korzystać z nowości technicznych  wprowadzanych do sprzedaży. Wchodzące na rynek nowe technologie znajdują zastosowanie w powszechnych sieciach, natomiast to powoduje potrzebę tworzenia nowych sieci lub modernizowanie już istniejących.

Misją przedsiębiorstwa będzie maksymalizacja zysków dzięki podejmowaniu decyzji, mając na uwadze zasoby firmy takie jak :

. zasoby ludzkie

. zasoby informacyjne

. zasoby finansowe

. zasoby rzeczowe

Skrócony zakres inwestycji :

Tester sieci (2 szt.)-  60 PLN* x2

Zaciskarka wtyków kablowych (2 szt.) - 50PLN* x2

Spawarka światłowodów ( 1 szt.) - 22449.98 PLN*

Komputer przenośny(1 szt.) 3000PLN*

Komputer stacjonarny (1 szt.) 3000 PLN*

Meble biurowe 650 PLN*

Bruzdownica 2200 PLN*

Wiertarka udarowa 400 PLN*

Młot udarowy 1300 PLN*

Zestaw narzędzi dla instalatora 1200 PLN*

Promocja firmy 1200 PLN*

Firma będzie zatrudniać dwóch pracowników na stanowiskach menadżer firmy oraz instalator.

Dostawcami dla mojej firmy będą:

1. SERVUS COMP

2. Arena Internet Sp. z.o.o

3. Sklep internetowy 4IP.pl

4. SklepLINKSYS.pl

5. F.H.U. "Porwit" Rafał Porwit

6. CISCO

7. Senetic

8. D-Link Polska

9. Motorola CANOPY

10. wirelesslan.com.pl

11. TP-LINK POLSKA SP. Z O.O.

12. Legrand Polska Sp. z.o.o

13. Fabryka Kabli MADEX s. j.

14. TELE-FONIKA Kable Sp. z o.o.

15. A-LAN TECHNOLOGIE

16. SCHRACK POLSKA

 
Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 71 gości oraz 0 użytkowników.

 
Administrator strony: Łukasz Hałat
Galeria: Paweł Wiśniewski 
 
QR Code   Współpraca:       Przyjaciel szkoły:
QR Code   logo   logo-bory   logolinuxpl
Początek strony