Jesteś tutaj: HomeUncategorisedGóra i dół, czyli wyprawa 1T

Góra i dół, czyli wyprawa 1T

2021-10-grzesiuW środę 6 października 2021 wyjechaliśmy spod szkoły na dwudniową wycieczkę, która przewidywała mnóstwo atrakcji. Nasza przygoda zaczęła się od kompleksu RIESE Włodarz. Przed wejściem do sztolni założyliśmy kaski ochronne i wyruszyliśmy, aby obejrzeć film w podziemnym kinie. Następnie przewodnik oprowadził nas po długich korytarzach, opowiadając historię wykutych w skale przez więźniów chodników. Część z nich jest zalana, więc zwiedzaliśmy je w łodziach. Cisza i mrok podziemnego „miasta” skłaniały do refleksji nad ponurą historią tego miejsca.

Potem przyszła kolej na Zamek Grodno w Zagórzu Śląskim. Inne czasy, ale równie ponure historie. Chociaż bardzo przyjemnie oglądało się film popularyzujący to miejsce, leżąc na pufach i patrząc na grube mury, pamiętające wydarzenia sprzed setek lat.
Następnie pojechaliśmy autokarem do schroniska gdzie, zjedliśmy pyszny obiad, lecz samo wejście po 600 metrowej drodze na górę było nie lada wyzwaniem. Po obiedzie rozlokowaliśmy się w pokojach i oddaliśmy się lenistwu, czekając na kolację. Pan wychowawca Grzegorz Chudzik zorganizował dla nas później spotkanie integracyjne, na którym śpiewaliśmy piosenki i super się bawiliśmy. Tutaj chciałbym pochwalić naszego kolegę z klasy, który bardzo pięknie zagrał na gitarze parę fajnych utworów. Po całym dniu dobrej zabawy w końcu musieliśmy zregenerować siły, aby być gotowymi na wyzwania kolejnego dnia.
Po śniadaniu w schronisku wyruszyliśmy twierdzy Srebrna Góra. Wejście na jej szczyt było sporym wyzwaniem, gdyż szlaki były bardzo strome. W końcu zobaczyliśmy ogromną twierdzę, która ku naszym zdziwieniu była w bardzo dobrym stanie. Lokalny przewodnik oprowadził nas po obiekcie, a nawet zaprezentował wystrzał z pistoletu ze specjalnymi nabojami – pochodzącymi z czasów, kiedy w twierdzy stacjonowały wojska pruskie. To miejsce pozostawiło po sobie spore wrażenie.
Emocje pobudziły apetyt, więc ze smakiem zjedliśmy pyszny obiad. Ostatnim celem wycieczki była Kopalnia-Muzeum Nowa Ruda, gdzie mieliśmy chwilkę na zakup pamiątek, po czym wyruszyliśmy w podróż z przewodnikiem. Po założeniu kasków zaczęliśmy schodzić w dół kopalni, zatrzymując się w niektórych miejscach po to, aby nasz przewodnik mógł nam nieco opowiedzieć o maszynach, które w latach świetności kopalni funkcjonowały znakomicie. Nasz przewodnik przybliżył nam fascynującą historię kopalni. Na koniec wsiedliśmy do starych wagoników i wyjechaliśmy na zewnątrz.
Ta dwudniowa wycieczka pozostanie na długo w naszej pamięci, ponieważ zintegrowała całą klasę. Udało się zwiedzić te wszystkie fascynujące miejsca, ponieważ wychowawca miał dobrze przygotowany plan – za co chcieliśmy mu podziękować. Oby więcej wypraw w górę i w dół.

Artykuł napisał uczeń klasy 1T Dawid Białoń

Polish Bulgarian English French German Italian Russian Spanish

Menu główne

Menu

Gościmy

Odwiedza nas 38 gości oraz 0 użytkowników.