Szanowni Państwo!
Na podstawie § 18 ust. 2a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1166, 1386) po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bolesławcu oraz zgody organu prowadzącego szkołę informuję, że od dnia 15 października 2020r. do dnia 23 października zawieszona zostaje realizacja zajęć dla klasy 4Ti w szkole w formie stacjonarnej.
Od dnia 15 października 2020 roku zajęcia edukacyjne oraz pozostałe zadania szkoły realizowane będą w formie pracy na odległość. Dotyczy to wszystkich uczniów klasy 4Ti .
Realizacja pracy w formie zdalnej dotyczy również zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, nauczania indywidualnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych realizowanych w klasie 4Ti .
Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną, stwarzającą zagrożenie zdrowia uczniów i nauczycieli, zawieszam część zajęć w ZSE w Bolesławcu
i wprowadzam model nauczania hybrydowego od 19 do 23 października 2020r.
Załącznik: Plan nauczania hybrydowego: 2020-10-19 Plan lekcji - nauczanie hybrydowe od 19.10.2020 do 23.10.2020.pdf
Uczniowie klas pierwszych i czwartych (z wyłączeniem klasy 4 TI) realizują zajęcia w formie stacjonarnej według planu.
Klasy drugie i trzecie realizują zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zgodnie z planem lekcji w zakresie przedmiotów ogólnych, jak i zawodowych teoretycznych. Zajęcia praktyczne w okresie ograniczenia realizują na terenie szkoły według harmonogramu(załączonego na stronie szkoły).
W związku z powyższymi zmianami w organizacji pracy naszej placówki informuję, że szczegółowe wytyczne w zakresie nauki znajdują się w „Regulaminie organizacji pracy szkoły w okresie pracy zdalnej”.
Informuję ponadto, że uczniowie zostali zapoznani z wytycznymi w sytuacji koniczności zorganizowania innego niż stacjonarny trybu pracy na początku roku szkolnego.
Regulamin organizacji pracy szkoły w okresie pracy zdalnej” stanowiący załącznik do niniejszej wiadomości jest dostępny na stronie internetowej szkoły pod adresem – www.zseboleslawiec.pl.
W związku z niezwykle ważną kwestią ochrony danych osobowych w trakcie nauki zdalnej załączam Państwu również wytyczne w tym zakresie, stanowiące także załącznik do niniejszego pisma.
Uprzejmie dziękuję za współpracę i życzę zdrowia.
Dyrektor ZSE im. Ignacego Domeyki w Bolesławcu Andrzej Leśniewski
Załącznik: Informacja dla rodziców i uczniów na temat ochrony danych osobowych w trakcie nauki zdalnej
Informacje na temat ochrony danych osobowych w trakcie nauki zdalnej:
Podstawowe zasady obowiązujące uczniów w trakcie zajęć:
- Zajęcia dydaktyczne, wychowawcze prowadzone online przez pracowników szkoły przy użyciu komunikatorów nie mogą być w żaden sposób rejestrowane, jeśli nauczyciel nie wyraził na to pisemnej zgody;
- Zabronione jest rozpowszechnianie wizerunku oraz głosu nauczyciela bez jego pisemnej zgody, zgodnie bowiem z art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, z 2020 r. poz. 288):
„Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.”,
zaś zgodnie z art. 23 Kodeksu cywilnego: dobrami osobistymi człowieka, są zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska.
- Zajęcia online prowadzone przez pracowników szkoły przeznaczone są tylko i wyłącznie dla uczniów szkoły i tylko uczniowie danej klasy zgodnie z planem lekcji klasy w konkretnych lekcjach mogą uczestniczyć. Obecność innych uczniów na zajęciach (z innej klasy w szkole) jest możliwa tylko za zgodą wychowawcy ucznia i nauczyciela prowadzącego dane zajęcia.
- Linki do zajęć online przekazane uczniom przez nauczyciela nie mogą być udostępniane innym osobom.
Przypominam, że naruszenie ww. zasad może skutkować zastosowaniem kar z katalogu kar przewidzianych w statucie szkoły, jakimi są (należy dostosować do katalogu kar przewidzianych w statucie szkoły):
- uwaga ustna nauczyciela;
- uwaga pisemna nauczyciela zapisana w uwagach;
- upomnienie wychowawcy z wpisem do dziennika;
- nagana wychowawcy z pisemnym uzasadnieniem skierowanym do dyrektora;
- nagana dyrektora z pisemnym powiadomieniem rodziców;
Na podstawie uchwały rady pedagogicznej dyrektor ponadto może wystąpić z wnioskiem do kuratora oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły, gdy ten:
- umyślnie spowodował uszczerbek na zdrowiu kolegi;
- dopuszcza się kradzieży;
- wchodzi w kolizje z prawem,
- demoralizuje innych uczniów;
- permanentnie narusza postanowienia statutu.
W przypadku rozpowszechnienia wizerunku nauczyciela bez jego zgody zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, osobie, której prawa osobiste zostały naruszone, przysługuje m.in. żądanie do:
- zaniechania tego działania;
- usunięcia skutków tego działania;
- złożenia oświadczenia odpowiedniej treści np. przeprosin;
- naprawienia szkody;
- zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy na cel społeczny.
Niezależnie od powyższego w przypadku wypełnienia znamion przestępstwa określonego w art. 212 kodeksu karnego (znieważenie), osoba znieważona może żądać ścigania osoby, która dopuściła się ww. przestępstwa i ukarania takiej osoby przez sąd. Za dopuszczenie się przestępstwa znieważenia grozi kara grzywny oraz kara ograniczenia wolności, a w przypadku znieważenia w środkach masowego komunikowania się, nawet kara do roku pozbawienia wolności.